Tréninky a závody 6.6.2022 – 3.7.2022

1.TÝDEN – 4x běh 47 km, 1x SUP, 3x posilování
2.TÝDEN – 5x běh 54 km, 1x SUP, 2x posilování
3.TÝDEN – 3x běh 37 km, 2x SUP, 2x posilování
4.TÝDEN –

1.TÝDEN

V minulých 4 týdnech jsem odběhal 5 závodů, forma je dobrá. Akorát ta pozávodní únava mě trápí vždy několik dní, je to chvílema dost nepříjemný a spánek také není ideální. Ještě dám asi pár závodů a pak přes léto 2-3 týdny volnější.

po 6.6. VOLNO
út 7.6. klus 13 km 5:30/km + posilování 17 min.
st 8.6. R2km, R, ABC, 6×100, temp./rychl. intervaly 3×1000-500 P2, V km …ještě tužší nohy po půlmaratonu před 4 dny, tempa: 3:55-3:50, 3:51-3:39, 3:48-3:46
čt 9.6. posilování 13 min. + klus 6 km 5:36/km
pá 10.6. VOLNO, bowling, pivo
so 11.6. R2km, 4×100, závod Běh na Kohout 10 km (+350m), V 1km

Běh na Kohout 11.6.2022 – 2. místo čas 41:26

Běh do vrchu a z vrchu zpět. V roce 2018 jsem to běžel za 40:19 a obsadil jsem tehdy 6. místo. Letos byla konkurence menší, povedlo se mi výborné 2. místo celkově a také 2. místo v kategorii muži B

Nedokážu pochopit, že jsem stejnou trať dokázal před 4 rokama zaběhnout o minutu rychleji. Počasí bylo letní 24°C, slunce pralo, ale v lese to nevadilo, podmínky celkem dobré. Závod moderoval Luboš Rákosník, ten mě minulou sobotu porazil na půlmaratonu a trochu mě před startem znervóznil, že neběžel. Jsem trochu blázen, že se cpu takhle brzo po dlouhém závodě na desítku a navíc desítku s těžkým profilem, začal jsem pochybovat už ráno, jestli to je dobrý nápad, po pátečním tahu po hospodách a bowlingu jsem se necítil úplně fit.

Po „nezbytné“ prezenci se v 11:30 odstartovalo. Postavil jsem se odvážně do první řady, neboť jsem si naivně myslel, že všechny porazím a vyhraju. Neviděl jsem na startu nikoho známého, kdo mě teď v poslední době nakopal řiť. No jenže. Závod byl totiž zařazen do Českého poháru v běhu do vrchu a na startu bylo pár běžců, které jsem neznal. Hned od startu se na čele začala rýsovat dvojice vrchařů, tak jsem se za ně zaháhnul a společně jsme se šplhali na Kohout, běží se 5 km na vrchol a 5 km zpátky do Besednic. Kousek za náma běžel ještě Tomáš Kysela. Na třetím kilometru, v krátkém seběhu, asi ten první běžec začal zrychlovat, tak jsem se pokusil zachytit jeho tempo, ale neměl jsem nárok. Začal jsem pochybovat, že vyhraju. Docela mě to štvalo. Pak už jsme běželi všichni tři každý svoje tempo. Vyběhnul jsem na Kohout asi tak s půl minutovou ztrátou, dokonce tam byla i občerstvovačka, polil jsem se vodou. Seběh z Kohouta je hnus, kameny schované pod trávou, naštěstí jsem měl na třetího běžce velký náskok a mohl jsem běžet velmi opatrně. Byla to pak nuda, neviděl jsem nikoho před sebou ani za mnou. Asi na 7.km mě rozbolelo břicho a modlil jsem se, abych nemusel navštívit křoví. Na 8.km se přidalo tuhnutí nohou, několikrát jsem se otáčel za sebe, čekal jsem, že mě ten veterán doběhnu a možná i Tomáš, jenže pořád dobrý a dobrý to bylo až do cíle. Doběhnul jsem celkově druhý a stejně tak druhý v kategorii muži B.

Za dvě stovky startovné jsme dostali dřevěné prkénko, sádlo a stravenku na jídlo a pití. Byl jsem spokojen už před startem, bomba. V cíli parádní občerstvení, joňták, meloun, domácí buchty. Pořadatelé klobouk dolu, stejně jako minule krásné ceny. Dal jsem si párky se salátem, kolu a pak bylo vyhlašování. Dostal jsem tašku s cenama a pak ještě vyhlašování absolutních vítězů, dostal jsem obálku s eurama ! Bomba. V tombole se losoval kávovar, hodinky, skleničky a nevím co všechno ještě. Ten vítěz závodu se jmenuje František Vagenknecht a v historii už zaběhnul čas pod 37 minut. Takže jiná liga. Musím být spokojený s výsledkem. Ten čas pořád nechápu, běžel jsem naplno, i když ten vrchol jsem fakt odtrajdal skoro chůzí, nevím no. Asi už dám pauzu. Po závodě mi bylo fakt zle a únava, bolest zad, asi ukončím jarní sezónu a zařadím přechodné období.

Výsledky Běh na Kohout budou zde

ne 12.6. SUP 1,5 hod. + posilování 22 min.

Celkem 4x běh 47 km, 1x SUP, 3x posilování
Celkem za týden 6,5 hod. aktivit

2.TÝDEN

po 13.6. klus 9 km 5:48/km
út 14.6. klus 8.5km 5:35/km
st 15.6. plavání + běh 16 km 4:52/km
čt 16.6. klus 3 km + posilování venku 22 min. + klus 5 km 5:47/km
pá 17.6. klus 12 km 5:32/km
so 18.6. posilování 17 min.
ne 19.6. SUP 1,5 hod. + plavání

Celkem 5x běh 54 km, 1x SUP, 2x posilování
Celkem za týden 7 hod. aktivit

Běhal jsem jen volně, docela mě bolely nohy po Kohoutovi a tak nastal ideální čas zařadit předchodné období.

3. TÝDEN

Původně jsem měl na sobotu naplánován JH půlmaraton, ten jsem odpískal, už těch závodů jsem měl v posledních týdnech dost a také krásné letní počasí nabízí i jiné možnosti aktivit, je třeba to využít.

po 20.6. VOLNO
út 21.6. klus 5.5 km 5:32/km z autoservisu domu + SUP 5.5 km 69 min. pádlování na řece
st 22.6. posilování 16 min. + R1km, 4×100, závod Běh bez hodinek Holubov 6 km 4:17/km, V1km

Běh bez hodinek Holubov (Olympijský běh) 22.6.2022 – 53.místo čas 25:39

Sice mám teď pozávodní období bez běhání, ale už v úterý jsem to porušil 5 km během, protože jsem neměl auto a hodilo se to. No a středa, zase běh. Nechtěl jsem dostat další trestné body za neúčast na povinných pohárových akcích, už mám penalizaci 8 bodů za ples a za hodinky bych dostal flastr 6 bodů.

Účast 117 lidí, to je úžasné číslo. Vedro jako prase a po závodě slejvák, takže počasí „vyšlo“. K běhu nemám co psát, chybí mi data z hodinek, nesměly se používat během závodu. Podle výsledků jsem běžel tempem 4:17/km, pocitově 4:30/km, takže dobrý, lepší forma než jsem očekával. Na tomhle „závodě“ mě sere, jak to drtivá většina lidí bojkotuje a neběží naplno, schválně si nahlásí nějaký debilní čas a běží potom jak lemry, táhne se had lemer až k zřícenině Divčí Kámen a stejná nudná plazící šmouha se plazí zpět k Trio baru. Jako je pěkný, že jsem porazil Davida Vaše, ale 53.místo je fakt výsměch, když člověk doběhne mezi nejlepšíma. Shrnutí, mám 6 bodů, úkol splněn, rychle zapomenout a jede se dál.


čt 23.6. VOLNO + chůze Kleť a okolí s Punťou celkem 14 km
pá 24.6. VOLNO + chůze po městě s Punťou celkem 16 km
so 25.6. dlouhý běh 26 km 5:51/km …peklo, stehna jak beton, nevím co mě to napadlo
ne 26.6. posilování 18 min. + SUP 1 hod.

Celkem 3x běh 37 km, 2x SUP, 2x posilování
Celkem za týden 7 hod. aktivit

4.TÝDEN

Váha 80,5 kg. Po dlouhé době jsem se zvážil a docela mě potěšilo, že dokážu běhat stejně „rychle“, jako když jsem míval o 3-5 kg méně.

po 27.6. klus 6 km 5:55/km + 6×100
út 28.6. posilování 15 min.
st 29.6.
čt 30.6.
pá 1.7.
so 2.7.
ne 3.7.