Tréninky a závody 4.7.2022 – 31.7.2022

st 6.7. VOLNO + plavání v moři
čt 7.7. fartlek 6 km 5:14/km s rychlejšíma úsekama 6×100
pá 8.7. VOLNO + plavání v jezeru Faaker See Villach, v půlce cesty domů
so 9.7. klus 12 km 4:56/km …návrat k plnému tréninku, nohy mám výborně odpočaté, hlavu taky

21 dní (3 týdny) jsem měl volnější období a výborně jsem si odpočinul od běhání, teď mám zase hlavu připravenou na tvrdé tréninky a začnu objemovou přípravu. Bude to dřina dostat se zpátky do formy. Docela by mě zajímalo, jak na tom teď jsem.
ne 10.7. R2km, 4×100, závod do vrchu Prachatice-Libín 5 km +460m, V 6km

3vrcholy Šumavy 3.etapa Prachatice-Libín 10.7.2022 – 6. místo čas 32:15

Pro mě je teď jasnou motivací příprava na srpnový horský Lipenský půlmaraton, kde cítím velké rezervy a loňské 7.místo mám v úmyslu vylepšit !!! Je to pro mě nejkrásnější závod v Jižních Čechách. Běh na Libín je 5 km skoro pořád do kopce a k tomu jsem si dal výklus zpět, takže ideální trénink na závody typu Lipenský půlmaraton nebo také Reuter run, kde je důležitá síla v nohou.

3vrcholy je 2.ročník etapového závodu, v pátek Boubín, v sobotu Bobík a v neděli Libín. Na Boubín jsem chtěl, ale nestíhal jsem start, protože jsem byl ještě na cestě z Itálie. Bobík jsem si zkusil vyběhnout loni na dovolené ve Volarech, je to pěkná džungle, skoro na mačetu do ruky :-), ale moc dlouhý kopec a já teď nemám skoro vůbec nic natrénováno 🙁 Tak jsem vyrazil na třetí etapu do Prachatic. Libín jsem také už běžel předloni, to se startovalo z jiného místa, nahoru to vedlo stejně.

Start byl v Poštovní ulici v centru Prachatic v 10:30. Účast pěkných 62 běžců a běžkyň, většinou vrchaři a účastníci všech etap, dokonce tam byla i partička španělů, takže mezionárodní účast. Závod pořádá Michal Piloušek, stejně jako prachatickou XTERRU, záruka kvality. Počasí bylo běžecky ideálních cca 17°a pod mrakem.

Teda čekal jsem trochu menší konkurenci, od startu vypálila partička španělů a dalších běžců, já to rozbíhal asi na 10. místě a přede mnou jsem vůbec nikoho neznal ani od pohledu. Trať vedla pořád do kopce, první kilometr ve městě byl po asfaltu a pak už se vbíhalo do lesa a některé úseky jsou fakt brutálně prudké, zlatá Kleť opravdu nesrovnatelné, Libín po červené je 3 km masakr. Podařilo se mi prokousávat se pořadím dopředu na 7.místo a to jsem držel dlouho. Asi kilometr před cílem jsem nasadil „sprint“ v jednom z mála rovinatých úseků a předběhnul jsem toho jednoho španěla (Ferri Santiago Berenguer) a ještě jsem se dotáhnul k 5. běžci v pořadí (Martin Turek, AC Sparta Praha), to už byl poslední kilometr. On se mě hned ptal, jestli jsem čtyřicátník a já mu popravdě odpověděl, že ano. Říkal, že teda musí přidat a přidal. Šel jsem po něm, ale na něj jsem už neměl, doběhnul jsem celkově šestý.

V cíli jsme trochu pokecali, napil jsem se vody a vydal jsem se vyklusat trasu zpátky. Nenechával jsem si posílat nahoru nic, ani jsem neplánoval nechat se svézt, chtěl jsem stejnou trasou seběhnout zpátky k autu. Po dvou kilometrech jsem ztratil značení a trasu jsem si prodloužil asi o dva kilometry.

U auta jsem byl před 12. hodinou a protože na vrcholu se měli konat ještě dětské závody a potom vyhlášení mělo být až po 14. hodině, to ještě předtím měl od 13:30 mít ještě přednášku horolezec Radek Jaroš, tak jsem nečekal a jel jsem domů. Až doma jsem zjistil, že jsem byl v kategorii druhý.

Výsledky

Fotografie Michael Vaněček

Ještě srovnání podle Stravy: v roce 2020 jsem běžel poslední 3 km úsek na Libín za 22:11 a dnes za 23:10. Minuta rozdíl, to je hodně vidět, že nemám teď naběháno.

Celkem 4x běh 40 km, 3x plavání
Celkem za týden 6 hod. aktivit

2.TÝDEN

Minulý týden v sobotu jsem zahájil letní přípravu. V neděli jsem otestoval formu a forma nicmoc podle očekávání. Aspoň jsem odpočatý.

po 11.7. klus 11 km 5:42/km
út 12.7. posilování 15 min. + R3km, R, ABC, 6×100, rychl. intervaly 3x(3×300 P1,5) P3, V3.5km tempa: 3:29-3:20-3:10, 3:24-3:18-3:06, 3:06-3:20-3:10 po pauze + závodě v neděli jsem čekal dneska bídu a ne, bylo to super dobrý, sice mě tahalo lýtko už po třetím úseku, naštěstí se to umoudřilo a podařilo se mi maximálně protáhnout krok a to se projevilo samozřejmě na tempu, teprve 4. den letní přípravy a já už běhám tempa jako nikdy předtím
st 13.7. Kleť volně 7km
čt 14.7. VOLNO
pá 15.7. posilování 15 min. + R2km, 4×100, závod 10 km 4:07/km, V1km

Běh o Neplachovský hrneček 16.7.2022

Moje 4. účast na celkově 10. ročníku této akce. Byl to závod JBP, počasí velmi horké, letní vedro. Start v 18:30. Účast byla obrovská, mega akce v rámci poháru, tolik běžců jsem dlouho neviděl. Já měl trochu černý pátek. Hned při placení startovného v kase došly drobné, takže byl problém vracet 50 Kč na 200 Kč za startovné 150 Kč. Za mnou byla fronta a nebyl jsem sám, kdo neměl přesnou částku. Bylo mi jich líto, pohledal jsem v autě a našel jsem drobné za dvoustovku, tak jsem jim to doběhnul rozměnit. Aspoň jsem udělal něco dobrého.

Na startu byla sranda, sešla se dobrá parta. Běželo se na dva okruhy klasika, celkem 10 km skoro rovina. Od startu na čele běžela skupina 4 běžců Štěpáník, Mugl, Jarolím a ještě jeden teď nevím jméno. Já běžel ve druhé skupině, tam nás bylo 5 a za náma dalších pár. Na třetím kilometru se z naší skupiny vydal kupředu Honza Bláha. Já se ho snažil zachytit a společně semnou ještě Jarda Zámiš. Jarda pak běžel s Honzou. Já jsem se jich nedokázal udržet. Předbíhal mě Honza Gregor. Začal jsem zpomalovat, chvíli jsem běžel s Michalem Stachem, to byl už začátek druhé půlky závodu. Asi na 6.km se k nám dotáhnul Lukáš Studnař. Říkal jsem si, aktuální desáté místo bych bral všema deseti, chci to udržet. Jenže pak mi krutě došly síly. Pak ještě Lukáš vyrazil dopředu a říkal, že si pomůžeme do kopce, to jsem přesně potřeboval, kdybych se ho dokázal udržet, jenže už jsem věděl, že to nepůjde. Začal jsem výrazně zpomalovat, ještě v tom stoupání 6.-7.km mě předbíhal Jerguš si vzpomínám, ale to jsem taky nedokázal zachytit jeho tempo. Pak na dlouhé rovince tam za mnou dlouho nikdo nebyl, tak jsem se na to vykašlal a v klidu jsem to doklusal. Na 8. km se mi navíc rozvázala tkanička, to už jsem se musel smát, co tam dneska předvádím za divadlo. Doplazil jsem se do cíle v čase 41:20. V roce 2020 jsem zaběhnul čas 37:45 pro srovnání. V cíli jsem ještě stihnul pokecat s pár lidma a nečekal jsem na výsledky.

Fotografie Neplachov 2022

so 16.7. kolo 24 km
ne 17.7. SUP 3 km 40 min.

Celkem 4x běh 43 km, 2x posilování, 1x kolo, 1x SUP
Celkem za týden 7,5 hod. aktivit

Po pátečním závodě jsem vůbec neměl chuť jít běhat, takže za celý týden kilometrů mám málo. Aspoň dva tréninky byly kvalitní, tak to trochu vyvažuje ten objem, dobrý týden.

3. TÝDEN

Mám za sebou teprve 10 dní letní přípravy, tak v tomto týdnu ještě forma bude slabá, to se mi potvrdilo na závodě v pátek v Neplachově, kde jsem po 6 km odpadnul. Na delší závody nemám natrénováno. Teď se chci soustředit pár týdnů na rychlost a krátké tratě. A k tomu co nejvíce kopce, budovat sílu v kopcích.

po 18.7. R2km, R, ABC, 6×100, rychl.intervaly stup. 3×300-600 P1,5 P3, 3×100, V2km tempa 3:43-3:32, 3:23-3:27, 3:21-3:26
út 19.7. plavání 10 min. + klus 9km …bylo celkem teplo +31°C
st 20.7. posilování 15 min. + stupňované tempo 3x4km P2 (4:55-4:25-4:17) …bylo vedro +32°C, tak tempo pomalejší
čt 21.7. 2x Kleť 8km pod lanovkou nahoru (+783m) 12:47/km, spíše chůze, nohy těžký
pá 22.7. VOLNO
so 23.7. Kleť 15 km okruh z Třísova 5:49/km (+467m), v tom ostře segment stojka po červené a seběh cca 2 km
ne 24.7. posilování 10 min. + plavání 18 min. + klus 9 km 5:29/km

Celkem 6x běh 63 km, 2x plavání, 2x posilování
Celkem za týden 8 hod. aktivit

Konečně kvalitní tréninkový týden s 6 běhy a dostatkem kompenzačních cvičení. Hodně jsem naběhal v kopcích.

4. TÝDEN

Můj trénink má dva hlavní cíle. První cíl je „23rd Mountain Running World Cup – Krkonošský Half-Marathon in Giant Mountains“ 7.srpna a druhý je Lipenský půlmaraton 21.srpna. Oba to jsou horské půlmaratony 14 dní po sobě. Takže trénink tento týden je jasný, kopce a dlouhé kopce. První závod mám v plánu si hlavně užít tu přírodu a atmosféru velkého závodu, forma bude top nejdříve na ten druhý závod, tam budu mít ambice na top5 :-).

po 25.7. plavání 28 min. + SUP 20 min.
út 26.7. R2km, R, ABC, 6×100, rychl.intervaly stupňovaně 3x3x500 P1,5 P3, V3km …vedro +26°C, tempa: 3:36-3:32-3:22, 3:27-3:24-3:28, 3:24-3:25-3:20 hodně dobrý trénink
st 27.7. klus 7 km 5:50/km
čt 28.7. Kleť 11 km (+404m) 6:15/km, nahoru stupňovaně, dolů ostře seběh jeden 2 km úsek, jinak sběr malin asi 3x zastávka
pá 29.7. klus 10 km 5:40/km
so 30.7. posilování 13 min. + R2km, R, ABC, 6×100, tempo intervaly 3x3km Mk500, V1.5km tempa úseků: 3:59 – 3:59 – 3:52
ne 31.7. dlouhý běh 19 km 5:20/km + výlet na bludiště Dolní Pěna s rodinkou

Celkem 6x běh 75 km, 1x plavání, 2x posilování
Celkem za týden 9 hod. aktivit

Mám za sebou 22 dní letní přípravy. Poslední týden už byl jak z doby největší formy, tak jsem spokojený.