Tréninky a závody 13.5.2019 – 9.6.2019

1. TÝDEN – 6x běh 91 km, 1x kolo 27 km, 2x posilování
2. TÝDEN –
3. TÝDEN –
4. TÝDEN –

1. TÝDEN

Po týdnech těžké dřiny mi trenér na tento týden napsal většinou velmi lehké běhy, protože v sobotu chci běžet na Kleť, to bude závod JBP. Běží se do kopce 6,5 km. Loni jsem tam obsadil 4. místo 34:20 a předloni dokonce 2. místo 34:14. Rád bych ty časy zlepšil, ale letos očekávám tvrdší konkurenci než v předchozích letech. Cíl je pro mě dobře natrénovat na půlmaraton v ČB za 3 týdny a Běh na Kleť bude dobrý trénink.

po 13.5. VOLNO
út 14.5. 13 km, 8km klus + 500-300-200 (3:46-3:34-3:20) + 2 km výklus, dopoledne návštěvy zubařky (celý den mě bolel vyvrtaný zub, ale běželo se mi celkem dobře). Za poslední půlrok asi pátá návštěva, už mám konečně všechny zuby spravené. Při čekání u zubařky (zdržela se o půl hodiny) jsem zašel do knihkupectví a koupil si pěknou knížku „Regenerace a výživa ve sportu“ (upravená verze z roku 2017). O regeneraci je v ní napsáno hodně a je tam spousta obrázků a ilustrací, takže se to dobře vreje do paměti a budu si to pamatovat :-)
st 15.5. 12 km, 15x kopečky ostře asi 100m s meziklusem, rozklus výklus rozcvička taky byla + posilování a strečink 10 min.
čt 16.5. 15 km lehounce 5:43/km TF 125
pá 17.5. 10 km lehounce, v tom 2×200 za 41
so 18.5. 20.5 km Rk 2 km + závod 6 km čas 33:55 5. místo celkově, 3. místo do 39 let + Vk 6 km + výklus odpolední 6 km

Běh na Kleť 6,3 km 18.5.2018 – 5. místo čas 33:55

Před závodem jsem cítil, že jsem ve formě a že by to mohlo vyjít pod 34 minut. Chtěl jsem začít ostřeji než loni. Úvodní kilometr byl jen s mírným převýšením a celý po asfaltu. Běžela nás pohromadě skupinka 8 běžců vedená Lukášem Rokosem. Pak se to začalo lámat do kopce. Od druhého kilometru se skupinka začala trhat, první kritické stoupání na třetím kilometru mi přišlo, že mám dost a že běžím strašně pomalu. Běželo se mi dost hrozně, moc vysoké tepy, ztuhlé nohy, prostě brutální běh do vrchu. A to běžím s pomyšlením, že mě čeká stojka po červené. Tu jsem letos skoro celou šel, ve výsledku tam je minimální rozdíl, jestli to běžím nebo jdu, šli všichni přede mnou, teda první dva jsem už neměl na dohled, přede mnou byl Lukáš Rokos, před ním 20 metrů Martin Karl a Honza Hron. Honza Bláha s Lukášem Tybitanclem už měli velký náskok. Po stojce následuje běhavá pasáž místy po rovině, tak jsem zase chvíli běžel pořád za Lukášem na 6. místě. Až posledních 200 metrů do cíle mě Lukáš pustil před sebe a doběhnul jsem celkově na 5. místě.

Nahoře tradiční výborná hostina, rodina Honzy Petrou napekla buchty, tousty, k pití voda, kofola, bomba, na to se vždycky těším. Vyhlášení mělo být až ve 12 hodin, nečekal jsem a šel si těch 6 km zklusat k autu. Až doma jsem jistil díky Davidovi Ardamiců, že jsem byl 3. v kategorii muži do 39 let a že mi pošle medaili a poukaz do Hudy po manželce. Asi byl ten Martin Karl (Rakousko) už v kategorii 40 a více, i když jsme ho nekecám viděl na startovní listině v naší kategorii muži A. Tak je to ročník 1978, tož je mu přes 40 let a pořadí v naší kategorii 1. Lukáš Tybitancl, 2. Jan Hron, 3. Petr Klimeš. Celkově vyhrál Honza Bláha. Účast asi 70 lidí a 30 dětí.

Ještě technická poznámka: Proti předchozím rokům jsem obul lehčí silniční boty Salming Speed 5 místo krosovek. A udělal jsem dobře. Na takový závod jsou krosovky zbytečné, nemám v nich žádné tlumení.

60355006_648526882241893_5484966033502502912_nvysl-klet180519

Závod jsem běžel počtvrté, moje výsledky v běhu na Kleť:

2016 4. místo čas 34:44
2017 2. místo čas 34:14
2018 4. místo čas 34:20
2019 5. místo čas 33:55

Je to pro mě takový test formy 14 dní před půlmaratonem. Čas mi udělal radost, je to zlepšení. Forma je dobrá. A to jsem měl minimum tréninků v kopcích proti loňsku nebo předloňsku.

+ odpoledne ještě výklus 6 km 6:04/km TF 121
ne 19.5. 20 km lehounce (10 km 5:24/km TF 129 s Kubou + 10 km 5:11/km TF 136 sám) + odpoledne kolo lehounce 27 km TF 104 + posilování + večer strečink 17 min.

Celkem 6x běh 91 km, 1x kolo 27 km, 2x posilování
Celkem za týden 10,5 hod. aktivit

2. TÝDEN

Už jen dva týdny a forma by měla vrcholit :-)