Tréninky a závody 9.7.2018 – 5.8.2018

1. TÝDEN – 4x běh 58 km, 1x kolo 20 km, 3x plavání (dovolená do čtvrtka)
2. TÝDEN – 5x běh 86 km, 3x kolo 106 km, 1x posilování
3. TÝDEN – 6x běh 95 km, 4x kolo 106 km, 1x plavání, 1x SUP
4. TÝDEN – 4x běh 57 km, 2x kolo 42 km, 1x posilování

1. TÝDEN

Od 5.7. do 12.7.2018 jsme byli s rodinkou na dovolené, takže jsem hodně odpočíval, ultra all inclusive strava byla výborná. Proběhnul jsem se po nábřeží od pláže do centra městečka Pomorie. Hodně jsem toho naplaval a občas jsem dal nějakou hotelovou akci jako např. vodní polo, fotbal, šipky 🙂 Večer hodně piv, vína a jiného alkoholu jak se patří na dovolené. O tréninku nemůže být řeč, cílem bylo si odpočinout od běhání a nabrat sílu, hlavně teda hlava si odpočala po dlouhé době. Už jsem nutně potřeboval vypnout. Samozřejmě mám hromadu fotek, společných zážitků, ale sem dávám jen téma „cvíčko“, více info najdete v jiném kanálu 🙂

IMG_20180708_124004IMG_20180706_140942IMG_20180706_133650

po – klus 5 km na dovolené v Bulharsku + plavání v bazénu
út – plavání v moři 25 min., jinak VOLNO
st – plavání v bazénu 25 min., večer fotbálek
čt – VOLNO, večer odlet domů z Bulharska a cesta autem, celkem 9 hod.na cestě (tam jsme cestovali asi 12 hodin, let měl 4 hodiny zpoždění)
pá – klus + rovinky 13 km, domu jsme dorazili ve 4 ráno a hned v 11 dopo. jsem dal první aklimatizační běh na mém oblíbeném okruhu, běželo se mi krásně (nebylo takové vedro jako v Bulharsku) naplánoval jsem si konečně podzimní maraton

so – závod 11 km kros

Sezi Run Sezimovo Ústí 14.07.2018 4. místo čas 45:56

95a905d3-9d9e-406f-b086-dbbfc4817921-4672440Krásný závod v terénu, závodníci si mohli vybrat zda chtějí běžet 1 nebo 2 okruhy. Byl to teprve 2. ročník závodu. Já jsem si vybral tu delší trasu stejně jako Kuba s Víťou Malíků, se kterýma jsme vyrazili společně na tuto akci. Start byl až v 17 hodin, asi s ohledem na pravděpodobné letní vedro, bylo asi tak 25°C, takže nakonec dobrý. Trasa vedla lesem, běželo se i kolem Kozího Hrádku, bylo tam jedno technické stoupání přes kořeny, semtam bahnitá trať. Prostě pěkná trasa.

SeziRun 2018

Startovalo se společně. Od startu vypálil Jirka Csirik, hned za ním Miloš Smrčka a pak nějaký neznámý běžec. Já to rozbíhal na 4. místě. Na druhém kilometru mě ještě předbíhal Venca Bauer (nestihnul start, takže vybíhal zezadu) a po chvíli neznámý běžec trochu odpadnul, tak jsem šel před něj a držel jsem čtvrté místo. Venca se vzdaloval a nikdo nechtěl tahat tempo, tak jsem si běžel svoje. Po 4 kilometrech jsem pouštěl před sebe pozdějšího vítěze na 1 okruh, no moc se mu nechtělo dopředu, ještě tam byla Nela Kuffnerová, takže jsem si chvilku za nima odpočinul. Po náběhu do druhého kola jsem si zastavil na občerstvovačce a koukal jsem, jestli by nebylo chytřejší na někoho počkat, jenže ten neznámý běžec podle výsledku Václav Hruška měl už dost ztrátu a za ním Víťa Malíků taky. Tak jsem si běžel svoje tempo až do cíle. Docela nuda, nebylo s kým závodit, ale věděl jsem, že přede mnou je minimálně jeden veterán a že mám bednu jistou. Nakonec ještě Venca Bauer taky už patřil do kategorie 40 až smrt, takže z toho bylo krásné 2. místo v kategorii do 39 let, absolutně 4. místo. Dostal jsem hromadu cen plus všichni dostali tašku plnou věcí a pytel brambor. Parádní akce.

565285__60ccc888-d634-45ea-846e-69b8b9e4db09-4672440721834ea-b495-40b3-b856-f3e280e5013f-4672440vysl-sezirun-140718

výsledky
článek s fotkama
další fotky od Martina + z webu Sezi Run
ne – dlouhý běh s Kubou a Martinem 24 km 2:02 hod., ráno v 7:30 start, konečně pořádný maratonský trénink, 76 dní do maratonu 🙂
+ večer ještě kolo 20 km

Celkem za týden 4x běh 58 km, 1x kolo 20 km, 3x plavání
Celkem 7 hod.aktivit

Do čtvrtka jsem se poflakoval u moře, od pátku už zase makám. Za víkend 39 km běh+20 km kolo je dobrý začátek.

2. TÝDEN

V sobotu chci dát hodinovku (nasbírat nějaké body pro tým), v neděli dlouhý běh aspoň 25 km, snad to klapne zase ve více lidech a nebudu muset sám. Jinak se chci hlavně soustředit na maratonský trénink, nabíhat co nejvíc kilometrů aspoň 85 km (11 týdnů do startu). V úterý bych měl dát nějaký intervaly.

po – klus 14 km 5:21/km TF 136, rychleji to nešlo, nohy bolely, 2x jsem přecházel do chůze
+ večer kolo/chůze Decathlon nechat poladit MTB, do čtvrtka nebudu mít na čem jezdit 🙁
út – intervaly 3×1600 P4, nohy bolely, vedro, dost bída, tempo jen 3:50/km
Únava z posledních 5 dnů, ve kterých jsem odběhal 13,15,24,14,12 km. Pěkná série, akorát že dost likvidační. Do KMMP 2018 zbývá 73 dnů, už mám zaplacené startovní, jdu do toho! Pro mě to bude jednoznačně vrchol podzimu, ke kterýmu jsem nasměroval tréninkový plán 🙂
st – kolo relax 30 km, 2 piva jako včera
čt – posilování 15 min. + lehký běh 18 km 4:48/km TF 156 (moc vysoká TF, kombinace vedro a bolest nohou) …za prvních 7 dní tréninkového plánu na maraton mám naběháno 97 km, měl bych trochu zvolnit
pá – kolo s klukama z práce 52 km 1:55 hod. brutál tempo, totální cyklistika + 3 piva 🙂
so – závod

Hodinovka na dráze JBP České Budějovice 21.7.2018

DSCN8256Další pohárový závod, navíc domácí. Dopředu jsem počítal s tím, tento závod bude mizerně ohodnocen (malá účast, málo bodů). Prostě nedůležitý, chtěl jsem ale běžet, vždycky je lepší běžet s někým. Takže mi nebylo líto ject v pátek na kola, pořádně zrubat nohy a zapít to pivem. Nakonec nohy byly docela v pohodě, až jsem se divil. Akorát chyběla motivace. Na startu nás mohlo být odhadem tak 70 ?

DSCN8279Nevím, startovalo se v 10:10 na ovále SK 4 Dvory. Vyfasovali jsme látková čísla, počtáře a hurá jdeme hodinu kroužit pořád dokolečka jako magoři. Samozřejmě jsou velké rozdíly v tempu jednotlivých běžců a běžkyň. jenomže všichni chtějí běžet v první dráze a tak to byla pořádná magořina, skoro jak při T1 maratonu. Strkanice, zpomalování, zrychlování, přebíhání k občerstvovacímu stolu.

Chtěl jsem zabojovat o dobré umístění, ze začátku jsem se držel tak kolem 10. místa, v půlce už jsem vůbec neměl přehled, mohlo to být tak kolem 8. místa. Přiznám se, že jsem to chtěl po 30 minutách zabalit, těžká krize, moc nechybělo 🙂 Bylo vedro a já byl vyšťavenej na kost. Na vodu jsem přibržďoval asi tak 8x, snažil jsem vypít s kelímků co nejvíc vody, zbytek jsem si vylil na hlavu.

DSCN8329Po 25 kolečkách mě můj počtář (díky za to) upozornil, že mám právě 10 kilometrů, kouknul jsem na hodinky a viděl jsem čas 41:15. No říkám si, tak to bude bída. Navíc jsem neviděl poblíž nikoho ze soupeřů z mojí kategorie, takže docela nuda zbytek závodu. Martin Vondrášek měl náskok tak 200 metrů, to by musel hodně vytuhnout, abych měl šanci ho předběhnout. Asi tak kolem 50. minuty mě předbíhal už asi potřetí Petr Macek a mě se kupodivu dařilo se ho držet až do cíle. Teda do poslední vteřiny hodinovky. Koukám na Garminy, tempo 4:10/km a průměr TF 170.

Výsledky budou asi tak za týden počítám…na vyhlašování jsem nečekal, sednul jsem na kolo a hurá domu na oběd. V mojí kategorii tuším že vyhrál Michael Vaněček nebo Petr Macek, třetí byl Martin, já snad čtvrtý ? nevím doplním později, celkově asi vyhrál Venca Bauer.

ne – dlouhý běh 23 km 60 min. volně + 60 min. stupňovaně

Pozávodní stupňovaný dlouhý běh

+ večer kolo 23 km

Celkem 5x běh 86 km, 3x kolo 106 km, 1x posilování
Celkem za týden 12 hod. aktivit

Hodně povedený týden. Otázka je, jak dlouho to vydržím 🙂 Tvrdě makám už 10 dní, čeká mě však ještě 10 týdnů….je třeba to líp naplánovat, aby se dal trénink stupňovat. Tohle bylo moc brutální nasazení. Ještě že jsem byl celý týden slaměný vdovec, jinak by ze mě žena neměla radost 🙂

3. TÝDEN

Chci pokračovat v maratonském tréninku, zbývá mi 10 týdnů. Chtělo by to dát tenhle týden stovečku, když nebudu kravnout na kole, mohlo by se podařit, závod v Písku asi vynechám. Hlavně se neutavit.

po – lehký běh 12 km 4:59/km TF 144 1:03 hod., šel jsem běhat až večer, musel jsem si pořádně odpočinout, abych vůbec vyběhnul, nakonec to šlo dobře a počasí příjemný po dešti
út – rychlostní intervaly 12×400 P2min. v průměru 3:34/km, v největším vedru přes 30°C odpoledne po práci (jindy to nešlo), na tvrdým asfaltu, i přes vleklou únavu jsem to odběhal dobře spokojenost
st – kolo relax 22 km
čt – lehký běh 13 km 4:44/km TF 146, ráno, příjemný chládek
+ večer kolo 52 km 2:38 hod.
pá – tempový běh 13 km 4:15/km, ve vedru, jindy to nešlo
so – klus 7 km + plavání 20 min. + SUP 49 minut. + kolo 10 km, koupání na Lipně s rodinkou
ne – dlouhý běh volně 31 km 2:46 hod. s Martinem a Kubou
Vybíhalo se v 7 ráno z ČB za příjemného chládku do lesů po Martinově trase, tak trochu po trase KleKluLi z Kluku, po 27 km zastávka v hospodě na kofolu a výklus zpátky do ČB. Díky hoši, to bude forma :-)))
+ večer kolo 20 km

Celkem za týden 6x běh 95 km, 4x kolo 106 km, 1x plavání, 1x SUP
Celkem za týden 15 hod.aktivit

Mega porce zátěže, ještě o 3 hodiny víc aktivit než ten minulý. Běh celkem 95 km není špatný, v tom bylo ale jen 18 km v tempu.

4. TÝDEN

9 týdnů do maratonu, nebudu moc měnit. Chtěl bych v týdnu naběhat opět něco kolem 90 km. Forma jde nahoru a běhá se mi každým dnem snadněji. Tak snad to ještě nějaký čas vydrží.

po – běh na Kleť volně 9 km, reg. běh
út – kolo 22 km + klus 2 km reg. jen s Kubou jako vodič + posilování 10 min., celkově relax, málo spánku, náročný program

Konec měsíce, za červenec 2018 zapisuju do kilometráže 303 km běh + 300 km kolo. V červenci jsem měl dovoleno, tak toho bylo trochu míň.

st – rychlostní intervaly 8×600 mk 400 …počkal jsem si do půl 8 večer, kdy teplota klesla ze 34° na 30°C 🙂 a šel jsem rubat na stezku, tempo se podařilo jen 3:39/km v průměru
čt – kola 42 km, s klukama z práce, 5 piv, asi 6x kopec ostře, chvílema průměr 32 km/hod., pro mě na MTB ostrý tempo 🙂
pá – tempový běh 6+4+3 pauza 2 min., celkem 18 km v tom 13 km v tempu 4:13/km, chcípal jsem bolestí stehen po včerejším kole, navíc 30°C, musel jsem pak skočit do řeky na ochlazení
so – lehký běh 13 km 5:07/km TF 143, ráno po včerejším tempáči docela bolestivý běh
ne – VOLNO nebo spíše NEMOC, nevím jestli to bylo chlastem, vedrem, únavou nebo kombinací všeho, ale po sobotním Kubovo loučení se svobodou jsem přišel domu ještě v pohodě, manželka s dětma se vrátila asi po 3 týdnech z chalupy, všechno ok, hurá zpátky do normálu, ale pak v noci nám vlítli do ložnice 3 netopýři, takže jsem musel vstát, 2 jsem odehnal, třetí vletěl do obýváků a odtud jsem ho hodinu vyháněl, pak mě začali bolet záda, hlava, vůbec jsem už nespal a ráno v neděli zle, celou neděli jsem proležel totálně bez energie, no hrůza. Na běh nebo cokoliv jiného nebyla síla ani chuť.