Tréninky a závody 7.6.2021 – 4.7.2021

3.TÝDEN – 5x běh 49 km, 2x kolo 87 km, 4x SUP 14 km, 2x plavání
4.TÝDEN – 4x běh 46 km, 1x kolo 46 km, 1x SUP 11 km, 1x TRX

1.TÝDEN

Teploty v posledních dnech hodně přes 25°C, letní počasí, velké horko na běhání. Konečně jsem se dokopal zaplatit členský příspěvěk na SKP na letošní rok, už 3. rok si platím přístup na ovál. Taky už je čast vytáhnout paddleboard a zapojit ruce.

po 7.6. VOLNO
út 8.6. RRR 2 km, rychl. intervaly 10×400 (1:22-1:19) P1,5, V 1 km …nohy docela tuhý vedro, letos 1. trénink na SKP
st 9.6. TRX 32 min + klus 12 km 5:29/km
čt 10.6. RRR 2 km, tempový běh 15 km 4:10/km, V 2 km, …vedro, poslední 2 km rychlejší tempo, pocitově dobré
pá 11.6. klus 10 km 5:52/km, nohy mrtvý, velká únava, pocity na blití, vedro, tak jsem dal raději jen kratší klus, večer jsme měli oslavu XX. narozenin manželky 🙂 Furt chlastám poslední dobou 😀
so 12.6. SUP 60 minut na pískovně + klus 12 km 5:14/km …letos 1. trénink na paddleboardu. Původně jsem se chtěl zúčastnit závodu Běh na Kohout, ale nakonec jsem s rodinkou vyrazil letos poprvé k vodě. První letošní koupačka byla super. Konečně léto, na to jsem se těšil. Asi 5 hodin strávených na naší oblíbené pláži.
ne 13.6. SUP 3 km 42 min. řeka + kolo 22 km 63 min. + běh 19 km 4:34/km 87 min. ..dneska takový trojboj, dopoledne pádlování na řece (silný vítr, naštěstí proti proudu), po obědě jsem dal horské kolo a pak k večeru delší běh na „doraz“, rychlejší tempo už nebylo možné, poslední kilák za 4:14/km, ale bylo to drsný, několikrát jsem musel na několik minut zastavit, abych to dal celé. Chodit běhat po TRX nebo kole je úplně jiný level tréninku než jen chodit běhat 🙂

Celkem 6x běh 80 km, 1x kolo, 2x SUP, 1x TRX
Celkem za týden 10 hod. aktivit

2.TÝDEN

V minulém týdnu jsem začal s rychlostním tréninkem na dráze, v úterý dám další a v neděli asi 4,2km závod.

po 14.6. VOLNO
út 15.6. kolo 42 km + TRX 25 min. + klus 6 km 5:18/km, dovolená, letní počasí přes 3 hod. aktivit
st 16.6. intervaly 3x2km+800-600-400 P2, takové kombo pocitově vytrvalostně-rychlostní, šel jsem už ráno, nohy rozbitý před tréninkem, dráha byla obsazena hasičema, takže jsem musel na asfalt, vedro 25°, s tempem na ty podmínky a pocity jsem max.spokojen 3:50-3:48-3:46-3:39-3:34-3:21.
čt 17.6. SUP 6.7km + klus 11 km 5:22/km
pá 18.6. kolo 54 km
so 19.6. TRX 27 min. horejšek + klus 7 km + rovinky
ne 20.6. R 1.5km, závod 10 km 3:59/km

Grand Prix vytrvalců Kamenný Újezd 20.6.2021 8. místo – 3. místo MB čas 39:39

Původně březnový závod JBP na 15 km se proměnil na červnovou desítku. Důvod zkrácení bylo asi to vedro přes 30° na slunci, které panuje celý týden. Na předchozím pohárovém závodě v Sudoměřicích byli běžci po 10 km v cíli vzdechlí a tady 15 km by asi pár lidí nevydýchalo.

INSIDE INFO: Dle slov Lindy (pořadatelky a několikanásobné vítězky JBP a také čtenářky Cvíčka, zdravím Lindu a Davida) vykosil kůrovec místní lesy a moc stínu tam v údolí vzdechů nebylo. V Kameňáku to bylo se stínem asi ještě horší, asi tak 90% tratě bylo na žhavém asfaltu pod přímou palbou UV záření. Takže časy na desítce se dalo čekat, že to poběží pomaleji, ideální teplota na běh je 16°C a každý stupeň nad tuto hodnotu ubírá vteřiny z tempa, protože tělo spotřebovává energii na chlazení blablabla.

Konečně pohárový závod bez omezení a setkání se se všema lidma po dlouhé době, některé známé už jsem potkal před 3 týdny na Jivně, ale tady bylo hodně moc člověků, skoro všichni, co znám. Dokonce i Kuba Malíků po narození syna už zase závodil. Pár dalších narození dětí očekává že, novinek spousta, ale jako nejsem budějcká drbna, zpátky k závodu. Účast byla 76 lidí v hlavním závodě, dalších 19 lidí na krátké trati a přes 20 dětí.

Na startu spousta chrtů, domácí Pepa Havlíček si to asi v pohodě hlídal. Na prvních kilometrech běžela vepředu skupinka Pepa Havlíček, Michal Jarolím, Martin Pekař, Honza Mugl, Honza Bláha a Venca Bauer. Já jsem běžel ve druhé „skupině“, společně semnu tam bylo mraky lidí, co vím tak Konstantin Kasík, Jarda Zámiš, Honza Gregor a další. Co jsem pozoroval, tak se na čele postupně odpoutal od ostatních Havlíček, Michal Jarolím běžel sám na druhém místě a potom Peky. Honza Mugl na otočce myslím že čtvrtý a pak s odstupem Honza Bláha a s dalším odstupem Venca Bauer. V naší skupině jsem zkusil zdrhnout v seběhu na 3. km, ale držel se Kasík a začal mě předbíhat Pepa Bartyzal. Asi na 4. km byla občerstvovačka, hodil jsem do sebe trochu vody, ale naší skupinu to roztrhalo, někteří se tam asi zdrželi více, už jsem běžel jen za 7. Kasíkem na 8. místě a Pepa byl fuč (musel stavět na otočce do křoví), už jsem s ním nepočítal, jenže on mě nějak zázračně doběhnul a na 7. km šel dokonce přede mě. Nebyl jsem schopný se ho držet, i když se mi běželo dobře a hlavně se mi nějak zázračně lehce a hlavně pomalu dýchalo, vůbec jsem se nezadýchávál a i nohy by šly asi točit rychleji, jen jsem se bál toho vedra, aby mě nekleplo….No pak přišlo to stoupání v Rančicích na 8.km a Pepa párkrát přešel do chůze, takže se mi podařilo dostat přes něj zase zpátky na 8.místo a to už jsem pak udržel až do cíle, i když jsem si kontroloval, kdo je zamnou a viděl jsem za mostem už za značkou Kamenný Újezd, jak se ke mě blíží Pavel Ehrlich s ostupem asi 15 vteřin a za ním Petr Mráz, ale měl jsem dostatečný náskok a nemusel jsem vůbec finišovat, takže jsem dobíhal s rezervou a pocity ze závodů výborné.

Po závodě jsme do detailu probrali průběh závodu a kam vyrazíme příště, že poběžíme 17. července T2 půlmaraton, když klucí poběží, jak o tom mluvili, tak já taky, protože mě to fakt baví prát se o místa se stejnýma lidma, tentokrát jsem dopadnul dobře s umístěním, ale taky jsem mohl skončit třeba 15., v pár vteřinách se nás tam dlouho drželo asi 8 lidí a někteří to asi zabalili, takže v cíli ty odstupy jsou větší, než byl průběh závodu. Prostě závod jak má být, byl to boj.

Po závodě bylo v ceně startovného stravenka 40 Kč na jídlo, vynechal jsem výklus, takže jsem si stihnul dát hranolky, zmrzlinu a kofolu. Ještě zmíním, že žeru Salt Caps od Nutrendu, 2 tablety před závodem a 2 po závodě, jsou v tom minerály a řekl bych, že to je hodně znát, nebývám tak zničený po závodě, tentokrát jsem čekal, že budu zvracet z toho horka nebo že se z toho minimálně pos.., ale nic, úplně v pohodě a dokonce jsem do sebe hned nalil asi litr toho joňtáku, co byl v cíli, pak to jídlo a nic. Paráda.

Ještě po závodě proběhlo klasické vyhlašování a já skončil na 3. místě v kategorii MB, vyhrál jsem sklenici medu. S tím jsem moc nepočítal. No klasické moc nebylo, v KÚ se vyhlašuje pokaždé trochu jinak, každý zvlášť na stupních, asi kvůli fotkám nebo já nevím, to je jedno. Konečně závody jako za starých časů a ten pocit, běžet s partou stejných bláznů na plný koule, srdce buší na max, mozek totálně offline a po doběhu ten pocit, že jsem to zvládnul, to je k nezaplacení !!!

Fotky dodám, až budou, to mě také baví, hledat pak v dalších dnech po závodě na sociálních sítích, co kdo o tom napsal, vyfotil a tak…prostě sdílení společného zážitku a těšení se na další 😀

https://maraton.cz/results/20210620_kamenny-ujezd.pdf -výsledky Kamenný Újezd 20.6.2021

Celkem 5x běh 48 km, 2x kolo 96 km, 1x SUP, 1x TRX
Celkem za týden 11,5 hod. aktivit

3.TÝDEN

Možná už ve středu další závod na Včelné Sinop cup. Jinak asi nic, další závod bude až 4.7. Jordán., 16.7. Neplachov, 17.7. T2 půlmaraton a sakra, to je hned druhý den po Neplachově proč tak blbě ???

po 21.6. SUP 1 hod.
út 22.6. kolo 52 km 3:01 hod. s klukama z práce, Jirkovo trasa z ČB přes Komařice na Todeňskou horu a zpátky přes Mokrý Lom a Doudleby. Hodně náročný, únava ještě z nedělního závodu a k tomu tohle.
st 23.6. R 2 km, závod Sinop běh Včelná 7 km 4:04/km, V 1 km

Sinop běh Včelná 23.6.2021 – 4. místo čas 27:37

Letos to byl první závod série běhů Sinopu. Pravidelně běhám tak 1-2 závody Sinopu ročně, většinou se běhá v pátek den před závodem JBP, ale tentokrát se běželo netradičně ve středu. Celkem se koná asi 6 závodů ročně nevím, registrace probíhá pouze po emailech nebo přes telefon, nikde se to moc nezveřejňuje. Včelná a Jivno jsou moje nejoblíbenější trasy, už jsem běžel i Třeboň (ta by měla být příští pátek) a Bohouškovice ňamka nejtěžší trasa. Jinak ještě Zliv, Vrbenské rybníky a nevím co. Účast bývá tak do 50 lidí, ženy většinou tak tři čtyři, Linda to tam většinou zachraňuje 🙂

Pro mě to bylo po třech letech znovu na startu Sinopu ve Včelné, v roce 2018 jsem tam zaběhnul čas 26:36. Letos jsem tedy běžel o minutu pomaleji, tak to je smutný. Chtěl jsem samozřejmě vyhrát, tak jsem chvíli po startu šel do čela a první dva kilometry to vypadalo nadějně. Asi na třetím kilometru jsem přestával stačit na Honzu Ludvíka, chvílema jsem ztrácel tak 30 metrů, před otočkou kolem vysílače jsem ztrátu smazal a na 5. km jsem šel zpátky do čela. Říkal jsem si, ty vole, už jenom dva kilometry, to dáš, vítězství je blízko. No, nadšení mi dlouho nevydrželo, trochu jsem musel zvolnit, nohy tuhý a Honza šel do čela a vzdaloval se. Pak mě ještě předbíhal Vladimír Profant a asi tak 800 metrů před cílem i Míra Habara. Doběhnul jsem čtvrtý. Tempo 4:04/km jsem teda doufal v lepší, nonic, bylo to fajn. Účast byla 29 lidí.

Na Sinop bězích je stejně nejlepší ta tombola, dalo se vyhrát sklenice medu, flašky vína nebo taky nic, jako já 🙂 Tak snad příště.

čt 24.6. kolo 35 km 1:47 min. …opět vyjížďka s klukama z práce, trasa Danovo ČB – Hradce – Lipí – Dubné – Třebín – ČB
pá 25.6. SUP 3 km řeka + klus 10 km 5:11/km, dost velká únava
so 26.6. SUP 2.5 km pískovna + plavání 350m + klus 11 km 5:06/km
ne 27.6. SUP 3 km pískovna + plavání 400m + klus 12 km 4:45/km

Celkem 5x běh 49 km, 2x kolo 87 km, 4x SUP 14 km, 2x plavání
Celkem aktivit za týden 12 hod.

Jak v posledních týdnech zapojuji do tréninku celé tělo díky pádlování ve stoje, cyklistice, běhu, tak to je úplně něco jiného než jen chodit běhat. Jít běhat po dni stráveném u vody je mnohem těžší. Kombinace běh+kolo už dávám v pohodě, ale kombinace jako třeba SUP+plavání+běh, to je potom ten běh no spíše klus, jako když mám nohy z betonu 🙂

4.TÝDEN

V úterý bych chtěl dát Sinop běh 7,5 km v Třeboni jako takový kvalitnější běžecký trénink, abych neztratil formu, jinak to s během asi moc přehánet nebudu, není motivace. Raději využiju krásné letní počasí k plavání, pádlování a cyklistice, běh si schovám na podzim a zimu 🙂

po 28.6. VOLNO
út 29.6. RRR 3 km, závod 7.6 km 3:52/km, V 1.5 km

Sinop běh Třeboň 2. místo čas 29:13

Druhý z letních běhů, tentokrát na hrázi rybníka Rožmberk, trať rovinatá 7.6 km, počasí dusno 29°C před bouřkou. Měl jsem na tento den v plánu nějaký kvalitní trénink a nechtělo se mi jít běhat sám intervaly, závod v úterý se jentak nevyskytne, to se prostě musí využít. Trochu jsem si prodloužil cestu díky navigaci, která mi to chtěla zkrátit úzkou cestičkou z kempu Lužnice přes zákaz vjezdu k Rožmberku, tak jsem jí vypnul a jel radši podle cedulí Rožmberk. Štastné shledání se startem a pak rozklus, rovinky, pocity dobré, byl jsem odpočatý (ne jako na Včelné) a doufal jsem, že dneska dokážu porazit i Honzu Ludvíka a vyhraju 🙂

Honza nedorazil, ale místo něj dorazil Lukáš Tybitancl a ten je rychlostně úplně jinde než já, i když říkal, že je po nemoci, ale takové ty alibistické řeči, co kdyby to nevyšlo, to slýchám pokaždé od všech. Takže od startu spíše boj sám se sebou o druhé místo, Lukáš vypálil hned naplno a já neměl šanci. Držel jsem druhé místo s velkým náskokem, první dva kilometry se mi dařilo držet i dobré tempo 3:44, pak jsem trochu začal zpomalovat na 3:50, od 5. km jsem zpomaloval ještě více, asi 5x jsem se otáčel, protože se mi zdálo, že zpomaluju moc to už jsem měl tempo nad 4:00, Vláďa Profant se blížil, tak jsem se přinutil ještě zmáčnout a poslední kiláky 3:51 a poslední pětistovka v tempu 3:41 mě potěšila, pocitově jsem to vnímal jako pomalejší tempo, tak mě to potěšilo celkově ten výkon, na to dusno jak v prádelně a ve třicítce skoro celé na slunci v půl šesté večer, paráda, jsem spokojený se závodem.

Potil jsem se asi ještě hodinu po doběhu. V tombole jsem vyhrál velký prd jako obvykle, i když cen bylo asi 8 a nás běželo asi 30, z toho jen dvě ženy. Musím jako vždy pochválit pořadatele a tuto akci, občerstvení výborné, voda, pivo, banán, domácí perník a startovné zdarma jako vždy. To je radost potom běhat. Ze dvou závodů mám 4. a 2. místo, 30 bodů do tabulky asi. Škoda, že příští závod bude asi v červenci a to už bude termínovka nabitá, spíše dám přednost nějakým víkendovým závodům. Výsledky doplním, až budou.

Moje výsledky v Třeboni:

2021 čas 29:13 2. místo
2017 čas 28:58 1. místo

st 30.6. kolo 46 km 2 hod. + TRX 30 min.
čt 1.7. VOLNO – 1. den mini-dovolené ve Volarech
pá 2.7. výběh na Bobík 13.5 km (+422m) 6:00/km, ráno nalačno, nevyběhnul jsem až na vrchol Bobíka, protože bych nestihnul vrátit se do 9 hod. na snídani ve Volarech v Penzionu Sněžná. Jinak jsem šel přesně trasu závodu 3vrcholy Etapa Volary – Bobík, koná se za týden 10.7. Trasa se mi moc nelíbila, místy vysoká tráva, větve stromů, kameny, kořeny, moc těžký terén. Taková džungle, už chyběla jen anakonda a souboj o život.
so 3.7. klus 12 km 5:29/km dnes 3. den dovolené ve Volarech, už jen zastávka ve Frymburku, klus až večer doma v ČB
ne 4.7. SUP 11 km (REKORD) 1:56 hod. + klus 8.5 km 5:26/km

Paddleboarding z Boršova nad Vltavou do Českých Budějovicích 4.7.2021

Delší dobu jsem o tomhle počinu uvažoval. Nechal jsem se vysadit autem v kempu Poslední štace, nafouknul jsem si paddleboard a vyrazil jsem domu do ČB po řece Vltavě. Teklo dost vody, i tak jsem hned asi po 300 metrech chytil finou kamen a šel jsem málem na držku a do vody, ustál jsem to, ale pak jsme byl posranej strachy při sebemenším hnutí hladiny, místama jsem se musel odrážet nohama ode dna, po trase bylo několik jezů, vodní elektrárna v Plané, moc pěkný jez, pak ještě několik dalších přenášení, dalo se to v pohodě. Byl to velmi pěkný výlet, měl jsem toho dost, celkem náročný pádlovat ve stoje skoro dvě hodiny. Chvílema jsem seděl nebo klečel. Najel jsem přes 11 kilometrů, nejvíc za ty 3 roky, co mám SUPA. Bylo to po proudu, takže to jelo, jen tam, kde byl jez, tak olej to vůbec nejelo. Příště bych zkusil až od Dívčáku nebo i ze Zlaté Koruny.