Tréninky a závody 18.2.2019 – 17.3.2019

1. TÝDEN – 6x běh 102 km, 3x posilování, 1x plavání, 1x eliptical
2. TÝDEN – 6x běh 90 km (1 závod), 1x plavání, 1x eliptical, 2x posilování
3. TÝDEN – 6x běh 93 km, 2x posilování
4. TÝDEN – 6x běh 81 km (1 závod), 1x plavání, 1x posilování

1. TÝDEN

12. týden zimní přípravy 2018/2019 alias „nabití baterek“. Za 2 týdny mě čeká „otvírák jara“ Kbelská desítka a pak už to pojede jeden závod za druhým. Ještě je trochu času něco natrénovat. Hlavní závod jara mě čeká za 46 dní. V úterý kopce, v pátek dráha.

Nová hračka

Nová hračka HRM RUN2 za 2099,-, starý pás vydržel 6 let – už mi z něj vypadaly všechny šroubky a poslední dobou měřil správně jen občas. Koupil jsem verzi 2, umí toho měřit trochu více.

po 18.2. VOLNO, váha 77,3 kg, běžecká schůze
út 19.2. 11 km, 7×400 kopce do sjezdovky Dubičné s holema + 6x rovinky, poprvé s novým HRM

nový HRM měří zdá se dobře

nový HRM měří dobře, to červené je TF

st 20.2. 17 km, Rk 2.5 km + tempový běh 8 km 4:10/km + 3 km 4:05/km + Vk 3 km, levé lýtko nějak vytuhlo, raději jsem ukončil tempo a už jen doklusal domu

Pace, GAP, HR, Cadence pěkně koreluje

Pace, GAP, HR, Cadence pěkně koreluje

čt 21.2. 13 km lehounce 5:43 + 2×100, TF 127, jen vyklepání nohou před zítřejší dráhou …zbývá 10 dnů do startu jarní sezóny …už se fakt těším na závodění, forma se mi zdá, že nějak zmizela ?! ona se určitě vrátí a bude doufám větší než ta stará :-)))
pá 22.2. 18 km, R 4 km, ABC, 4×100, 2x1km 3:50, 15×400 MK 200 3:35-3:25/km, V 2 km, dráha v Lišově s trenérem Láďou a partou, asi 10 lidí dohromady, supr trénink, kiláky společně s Vaškem, Mackem, Romanem, pak už jsem šel čtyřstovky svým tempem, stupňovaně, v součtu 8 km odběháno v tempu, nožky bolí :-) byl to třetí těžký trénink ve čtyřech dnech, masakr. No když se dívám jak maká konkurence v únorové výzvě, tak prostě je třeba taky rubat :-)
so 23.2. 20 km lehounce 5:36/km TF 129, minimum převýšení, jen nabouchat mitochondrie ve svalech, dost bolestivý běh při tak nízkém tempu :-)
ne 24.2. 22 km lehce 4x5km 4:56 – 4:48 – 4:49 – 4:40/km mezichůze 2 min., neskutečná pohoda na to, že mám v nohách spoustu dřiny, trochu jsem zvýšil příjem zelenáčů a je to sakra znát
+ eliptical 15 min. + posilování 23 min.

Celkem 6x běh 102 km, 3x posilování, 1x plavání, 1x eliptical
Celkem 10,5 hod. aktivit

Zimní část přípravy beru tímto 12. týdnem pro sebe za uzavřenou. Zakončeno moc pěkně, 3 kvalitnější tréninky ve 4 dnech zabolely, v neděli už bylo vše OK a moc jsem si nedělní běh užíval. Teploty pod nulou a mrznoucí prsty na rukou mi fakt chybět nebudou. Vytáhnout klíče a odemknout dveře baráku po 2 hodinách běhu je výzva :-). Příští týden už má přijít výrazné oteplení a doufám, že už se zima ukáže jen výjimečně. Tahle zima byla fakt krutá. Mrzlo hodně dnů a následně rozmáčený sníh byl taky „fajn“. Moc si vážím naběhaných kilometrů v zimních měsících. Velký dík Láďovi nejen za všechny tréninky a vychytanou stravu. Těším se na jaro.

Jo a ještě jedna poznámka. Měl jsem ve čtvrtek večer slabou chvilku a přihlásil jsem se do JBP :-)))) I když jsem tvrdil, že se letos hlásit nebudu. No jo no, mám letos poslední rok v kategorii A2, tak to prostě chci dát jako mladík a jestli mě Lukáš nebo Martin budou porážet, tak zvýším dávkování steroidů a nes…:-) Když vidím, jak ti dva teď makají v tréninku, tak je to pro mě motivace taky makat. To ještě přibyl druhý Lukáš, ale ten mě porážel už loni, toho řešit nebudu. Mám v plánu běžet v Kameňákově dvanáctku už za 3 týdny, pak hodinovku Hradec, Vzdechy a dál nevím. Bude aspoň zábava.

2. TÝDEN

Dal by se označit jako 1. týden jarní přípravy. V úterý další dráha. V sobotu mě čeká první závod jara Kbelská desítka. Nečekám od závodu zázraky, pro mě je důležitější trénovat na půlmaratony. Ale těším se, bude to změna …1500 lidí na startu, předpověď slibuje jarní teploty, doufám že nebudu muset ject do Kbel sám. Hodina a 50 minut cesty autem, vyzvednutí čísel do 11 hodin, start asi tak v 11:30. A další Praha mě pak čeká za 41 dní, to už manželka určitě pojede semnou, východ slunce na Karlově mostě si nemůžeme nechat ujít :-)

po 25.2. váha 77,7 kg. Vyšší hmotnost mě potěšila, posledních 5 týdnů běhám v průměru 100 km týdně (navýšení zátěže cca 20%) a nesebralo mi to žádné zásoby, cítím se výborně. Tohle bude zásluha zelenáčů, tělo má co potřebuje a nemusí čerpat živiny z uložených zásob. A to byl můj cíl. Nechci vypadat jako kostra potažená kůží a zároveň chci více trénovat. Tohle se mi v minulosti nedařilo, vždy když jsem zvýšil objem, tak se to projevilo výrazně na hmotnosti, jako by tělu něco chybělo a bralo mě to těžce získávanou energii.

Malá upoutávka na blížící se Pražský půlmaraton, atmosféra na startu nemá chybu…

út 26.2. 13 km, R 3 km, ABC, 4×100, 6×600 mk 200 3:35/km, 3×400 3:25/km, 1×100, V 3 km …dráha v Lišově s Láďou a spol., další supr společný trénink, kvalita na to že jsem včera byl chlastat s klukama z práce do 1 ráno (bowling, fotbálek, šipky, 4 piva, morgan s kolou…) skvělý, v práci samozřejmě zombík -:)
st 27.2. 22 km lehounce 5:59/km TF 121
čt 28.2. 9 km lehce 5:04/km TF 137
+ posilování a strečink 20 min.

Únor 2019 si zaslouží pár poznámek. Celý měsíc jsem sledoval díky výzvě (nevím kdo jí vytvořil, asi Macek nebo Pavel Matouš…postupně se přidalo 31 lidí) konkurenci, kolik běhá Lukáš a spol. kilometrů. Poslední den tj. 28. února jsem zakončil měsíc na 400 km. Na 28 dnů slušný, průměr 100 km týdně, rekord (moje kilometráž). Ještě ve 22 hodin. jsem šel honit ven poslední metry, přesně 400 metrů, abych se na posunul druhé místo před Václava Bauera. Vašek měl určitě radost :-) Vyhrál Lukáš Rokos za 500 km. Čtvrtý místo Martin 345 kilometrů taky hoodně dobrý.

Další poznámka. Koupil jsem si nový HRM Garmin za 2099 korun. Měří přesně. Akorát jsem zjistil, že je nepoužitelný na projekt mySASY, nemá totiž bluetooth :-( mySASY je česká aplikace, která dokáže říct podle měření TF (variability, jak reaguje nervová soustava), jestli člověk běhá málo nebo hodně. Měření bude asi pěkný opruz, každé ráno vleže a ve stoje si připnout pás a měřit…ale za zkoušku by to stálo. Každopádně jsem si k tomu něco načetl. Prý subjektivní pocit celkové únavy (třeba že jsem unavený) nemusí odpovídat realitě, oni dokážou říct, že třeba unavený nejsem (i když se tak cítím) a proto za to chtějí prachy. Ale údajně to neřeší situaci, když budu mít unavenou třeba jen jednu nohu (lokální únava). Docela mě to zajímá, chtěl bych si něco více nastudovat k nervové soustavě. Bylo by fajn vědět, že můžu naběhat více, aniž bych se přetrénoval a riskoval snižování výkonnosti.

pá 1.3. 6 km, klus + 8×100, předzávodní rozcvičení na dráze
so 2.3. 21 km, R, závod 10 km 3:44/km TF 173, V + večer výklus

Kbelská desítka 2.3.2019 čas 37:25 68. místo

DSC_0926První závod jara, začátek března, forma ještě není, po rekordní objemové přípravě pouze 2 tréninky na dráze, očekávání bylo ale veliké, cítil jsem se výborně. Na závod jsme vyrazili nakonec ve třech, já s manželkou a Kuba Malíků. Díky za spolujízdu, sám bych asi nejel. Manželka šla nakupovat do IKEA a OC Černý Most, já s Kubou jsme jeli běžet desítku, jen asi 10 minut cesty z Černého mostu do Kbel k místní ZŠ.

Přes dvě hodiny cesty za volantem dobrý, trochu mi trvalo se rozhýbat, ale pocity při rozklusu dobré. Palestra Kbelská 10 mívá účast přes 1500 lidí, je to celkem velký tradiční otvírák sezóny. Trať je celkem rychlá certifikovaná desítka. Startovné 300 Kč super, v ceně tričko Decathlon, vzal jsem si i RUN magazín a termínovku Český běh, výdej čísel rychlovka, parkování cca 300 metrů od startu v pohodě. Start byl ve 12:30, s Kubou jsme si prohlídli trať, počasí ideální, cca 7°C, bezvětří, nepršelo. Takže padla volba na kraťasy (úžasný pocit volnosti po zimních měsících strávených v upnutých elasťákách). Pod dres/nedres JKM jsem si vzal spodní vrstvu, rukavičky, čelenku a hurá první závod jedeme bomby :-) Odpálila nás Olga Roučková, běžel s náma Ondřej Synek, prostě dobrá společnost.

Trať byla mírně pozměněná kvůli nějakým úpravám ulice, takže start byl jen kousek od cíle u parku. První kilometr neskutečný dav běžců a běžkyň před náma, snad 150. místo oukej neřeším umístění, řeším výsledný čas a rozbíhal jsem 3:43/km s tím, že budu postupně zrychlovat, to se dařilo ke 3:40/km. V půlce trati mě nepotěšil mezičas 18:28 a stoupání před náma, uvědomil jsem si, že z toho žádný super rekord nebude a trochu jsem byl zklamaný. Stoupání na 7. a 8. km bylo s mírným protivětrem, takže jsem musel hodně zabrat, abych útočil na osobák. I přes desátý kilometr s klesáním do cíle za 3:31 mi osobák utekl o 2 vteřiny.

Celkově však výsledek 37:25 beru jako dobrý na začátek sezóny. Pocity byly výborný, určitě rezervy jsou a bude se to zlepšovat. Kuba si o dvě vteřinky osobák vylepšil, mě rekord o dvě vteřinky utekl.

52998002_2593347634070791_5337224673258110976_oIMG_20190303_190702KBE19JK0890_DKBE19JK0891_DKBE19ZK0050_DKBE19ZK0879_DKBE19ZK0880_DKBE19VC1049_DKBE19VC1050_DKBE19SI0911_D

Výsledky
Fotky 1
Fotky Petr Váňa

+ večer vyklusání 5 km na dráze 5:54/km TF 127
ne 3.3. 17 km lehounce 5:25/km TF 129
+ eliptical 10 min. + posilování 18 min.

Celkem 6x běh 90 km, 1x plavání, 1x eliptical, 2x posilování
Celkem za týden 9 hod. aktivit

První závodní týden jara s 90 km běhu celkem, v tom 15 km v tempu. Úspěšný vstup do sezóny historicky 2. nejlepší desítkou. Zaběhnuto z objemů… Forma zatím není nebo aspoň necítím, že bych byl na vrcholu. Uvidíme za 14 dní na Grand Prix.

3. TÝDEN

Celkově 2. týden jarní přípravy. Potřebuju co nejrychleji zregenerovat ze sobotního závodu a začít rubat. Závod v týdnu žádný neplánuju, nejbližší závod bude GP KÚ 16.3. za 2 týdny.

po 4.3. váha 77,6 kg VOLNO, večer bowling 2 hod. s klukama z CI5, tentokráte jsem si dal jen 2 piva, tož nejsu blbé
út 5.3. 5 km lehounce na dráze 5:57/km TF 125, bolí zuby
zubařka po X-té za posledního půlroku, původně malý kaz a plánovaný malý zákrok se změnil v umrtvení zubu, výplň kanálků, protože kaz zasahoval do nervu, takže lokální anestezie a já jsem celý den ospalý a bolí mě huba, měl jsem jít běhat intervaly na dráze se skupinou, ale bohužel trénink ruším, byl bych tam zbytečnej
st 6.3. Rk 3 km, ABC, 2×100, 2x1km/P3 4:16/km a 4:00/km , 15×200/100 cca 41s 3:25/km, 5×100 3:10/km, Vk 5 km
Na dráze, šlo to dobře, akorát nohy dostaly zabrat, poslední stovka už byla hodně výživná :-)

Velmi pěkné napsaný článek o tréninkovém zatížení vyšel na Českýběh.cz. „V soutěžním období klademe důraz na regeneraci a speciální běžecká cvičení, techniku a kompenzaci. „ V kompenzaci mám velké nedostatky, v podstatě jen běhám a kompenzuju minimálně. Já si dávám akorát večer několikaminutové protažení, občas zajdu do bazénu, před kvalitním tréninkem dělám abecedu, dynamický strečink, po tréninku statický strečink. K tomu doma eliptical, ale to je hodně podobné běhání, nejde považovat za kompenzační cvičení. Už aby bylo venku teplo a mohl jsem vytáhnout na řeku SUP, to pak bude kompenzace k běhání suprová :-)

čt 7.3. 21 km lehounce 5:58/km TF 127, celkem 2:09 hod. joggingu, dost vysoké tepy v porovnání s minulým týdnem TF 121, nebyl jsem zregenerovaný ze včerejší rubačky na dráze
pá 8.3. 8 km lehce + 7×100 ostře + večer posilování a strečink 19 min.
so 9.3. 27 km, R 2km, ABC, 5x3km P3 (3:58-3:58-3:58-3:51-3:46), 3×200 (39-38-37), V 3 km
Asi nejkvalitnější trénink, co jsem kdy běžel. Mám z toho radost. Rozdělil jsem si úseky prvních 2,5 na cyklostezku a zbytek tréninku jsem odkroužil na dráze.
+ večer 5 km reg. lehounce 5:57/km TF 128
ne 10.3. 13 km lehce + 3×200 (43-42-41) + posilování 22 min.

Celkem 6x běh 93 km, 2x posilování
Celkem 9,5 hod. aktivit

Z celkových 93 km bylo 22 km v tempu. Také druhý týden jarní přípravy mohu označit za povedený, i když jsem musel kvůli zubům jeden trénink odsunout. Ale zase na druhou stranu jsem si pořádně odpočinul a ty dva kvalitní tréninky byly o to lepší. Takže makáme dál. Vrchol jara už za 26 dní, zbývá cca 2,5 týdne na kvalitní trénink, pak 10 dní na vyladění a první ostrý půlmaraton.

4. TÝDEN

Celkově 3. týden jarní přípravy. V sobotu chci běžet KÚ 12,5 km.

po 11.3. VOLNO, plavání 15 min. + pára 15 min. + vířivka 20 min.
út 12.3. 11,5 km R 2 km, ABC, 3×100, 3×300 (66-66-61), 1×600 (2:10), 3×300 (65-64-60), 5×100 (18-20-19-19-18), V 3.5 km
Opět na dráze v Lišově se skupinou. Dneska v 7 lidech, to běhá samo. Proti sobotě lehký krátký trénink na pohodu, nešlo o to se zrušit. V sobotu se bude konat první venkovní závod JBP 2019. Zima byla dlouhá, už se těším na známé tváře.

nová výbava pro trénink Asics Noosa

nová výbava pro trénink Asics Noosa, staré dobré Nike Pegasus směr popelnice

st 13.3. 13 km, lehce 8 km 5:00/km + 3 km 4:40/km + 2 km lehounce 6 min./km.
čt 14.3. 9 km lehounce 5:52/km TF 123 + posilování a strečink 20 min.

Supr počtení na pátek článek o běhání na cardiolab.cz.

pá 15.3. 7 km, R 3 km, rozcvička, 8×200/100 (44), V 2 km, dráha, za děště
so 16.3. 19.5 km, R 3.5 km, závod 12.5 km 3:48/km TF 174, V 3.5 km

GP Kamenný Újezd 16.3.2019 7.místo čas 47:36

54432943_333466790609824_8250088853663121408_nPrvní venkovní závod JBP, první jarní srovnání formy, hodina pravdy. Kdo se přes zimu flákal, kdo trénoval dobře nebo kdo se přetrénoval ? Nebudu hodnotit ostatní, já sám jsem trénoval dobře a těšil jsem se, že se zase se všema potkáme na startu a že to bude boj o každé místo. To se potvrdilo. Nebudu předbíhat, ještě mě ovládají emoce a je třeba si to nejdříve srovnat v hlavě :-)

Deštivé počasí, teplota +7°, prostě jaro. Startovné 150 Kč (v tom dva párky s hořčicí) a pěkná tombola. To už je taková klasika v Kameňáku. Na startu mě překvapilo, že tam mimo pohár bylo pouze pár běžců, takže to byla stará dobrá JBP. Účast vysoká, 145 běžců v hlavním závodě na 12,5 km.

54515497_333466837276486_6011901646764769280_nOd startu vypálil hlavní favorit a pozdější vítěz Josef Havlíček. Za ním běžel sám Honza Hron, pak do 4. kilometru dvojice Petr Macek a Vašek Bauer, později se Petr utrhl na třetím místě. Za Vaškem byla mezera a pak velká skupina běžců s mojí účastí. Lukáš Studnař svým tempem skupinu brzo roztrhal, spolu s ním utíkal Radek Uhlíř, já se je snažil stíhat a spolu semnou Kuba Malíků, Zdeněk Konárek, Lukáš Rokos, Michal Černý. Později Zdeněk zrychlil a dotáhnul se do dvojice k Vaškovi.

Já po otočce trochu přiostřil úsilí a šel jsem před Lukáše Studnaře na 6. místo. Dlouho jsem Lukáše měl za zády a vypadalo to, že už se nic na pořadí nezmění, ale asi dva kilometry před cílem se vynořil Lukáš Rokos a chtěl stíhat Zdeňka s Vaškem, oni měli tak 100 metrů náskok. Lukáš R. šel dopředu, já se ho tedy snažil chytit a společně jsme se přibližovali. Jenže kluci pak také zrychlili na posledním kilometru, takže už jsme se neposunuli. Ale Lukášovo nástupem jsme aspoň odpárali Lukáše S.

54356114_333467300609773_2041067299141582848_nLukáš R. měl bohužel malinko lepší finiš a o vteřinu mě porazil :-( Takže nakonec celkové 7. místo. Ta vteřinka mrzí. Běželo se mi výborně, klidně bych mohl běžel další dva kilometry v tom tempu, ale zrychlit závěrečný sprint už jsem nedokázal. Průměrné tempo na ten zvlněný terén 3:48/km je dobrý. Den před Kameňákem jsme dávali celkem kvalitní trénink 8×200 v tempu desítky, takže s lehce unavenýma nohama odběhnutý závod = výborný trénink na půlmaraton. Jo, vydržet tak tohle tempo 3:48 v Praze, tak bych měl snový čas pod hodinu dvacet ?! V Kameňáku bylo převýšení asi 150 metrů, na rovině bych měl rychlejší tempo, Praha je rovina. Začínám tomu věřit.

54462559_333467333943103_6775992211512229888_nCelkové pořadí 1. Josef Havlíček, 2. Jan Hron, 3. Petr Macek. Do poháru beru body za 4. místo v A2, pořadí kategorie asi takto: 1. Jan Hron, 2. Zdeněk Konárek, 3. Lukáš Rokos, 4. Petr Klimeš, 5. Lukáš Studnař. Vyhrál jsem dvě sklenice medu (jednu za GP a jednu za tombolu). V tombole byla hlavní cena zapůjčení Toyoty na pár dní ! Závěrem chci poděkovat trenérovi Láďovi za skvělou přípravu. Už se těším za 20 dní na další závod – Sportisimo 1/2 maraton Praha…

Výsledky GP

Výsledky GP Kamenný Újezd

Výsledky GP Kamenný Újezd

IMG_20190316_115104

vysl-ku-160319

Fotky FB

ne 17.3. 20 km, lehounce-lehce (19 km stupňovaně 6:00-4:27/km), V 1 km ..šel jsem běhat brzo ráno v půl 7, v 9 hod. jsme pak vyráželi s rodinkou do ZOO Praha, celkem náročný den, za neděli naběháno/nachozeno 30 tisíc kroků (31 km !!!)

Celkem 6x běh 81 km, 1x plavání, 1x posilování
Celkem za týden 8 hod. aktivit

Závodní týden jen s 81 km, v tom 15 km v tempu. Přes týden jsem dost odpočíval, takže mě to o víkendu lítalo a výkon na závodě v KÚ stál za to.