Tréninky a závody 1.10.2018 – 28.10.2018

1. TÝDEN – 3x běh 24 km, 1x kolo 33 km, 2x posilování
2. TÝDEN – 5x běh 61 km, 1x plavání, 2x posilování
3. TÝDEN – 5x běh 67 km, 2x plavání, 2x posilování
4. TÝDEN – 4x běh 66 km, 1x plavání, 1x badminton

1. TÝDEN

Po maratonu v Písku musím dát pár dní volno, abych se dal do cajku. Regenerace bude asi hodně dlouhá…:-( Ne nadarmo se všude v moudrých knihách radí dát pauzu po maratonu. Posledně jsem vlítnul do tréninku hned další den a 14 dní po maratonu jsem si šel pro antibiotika, byly z toho 4 týdny bez běhání a dalších spousta týdnů, než jsem se dostal zpátky kde jsem byl !!! V sobotu určitě vynechám Night-run, kde jsem chtěl po loňském 5. místě na 10 km znovu běžet.

po – VOLNO
út – VOLNO
st – klus 4 km 6:08/km + posilování 6 min., celkem 30 min. lehké aktivity 4. den po „maratonu“, váha 77,5 kg (dá se říct normál)
čt – klus 6 km 5:43/km 34 min., 5. den rekonvalescence, fyzicky jsem ok, ale mentálně určitě ne, aspoň že to běhání mě pořád baví

Zaplatil jsem si startovné na příští rok půlmaratony 6. dubna 2019 Praha a 1. června 2019 domácí ČB. 700+500 to máme 1200 Kč v pč.

pá – kolo CI 33 km, v tom jeden svižnější segment, 2 pivka, pořád se necítím na 100% odpočatý
so – lehký běh s Martinem 14 km 4:59/km + posilování core, záda 15 min.

Doplněna kilometráž za září -> 344 km běh a 223 km cyklistika. S objemem jsem nadmíru spokojen, v součtu za červenec, srpen, září mám naběháno TISÍC KILOMETRŮ doplněných o 871 kilometrů cyklistiky a X hodin kompenzačních cvičení :-) Fantazie, skvělý, neskutečný. To, že vypadám jako kostra potažená kůží je věc druhá :-)

ne – VOLNO

Celkem 3x běh 24 km, 1x kolo 33 km, 2x posilování
Celkem za týden 4 hod. aktivit

Regenerační týden, musel jsem zařadit více odpočinku, abych se trochu srovnal. Snad bude 8 dní stačit.

2. TÝDEN

po – klus 10 km s Kubou + 3 km tempo 3:47/km
+ posilování 20 min. core + záda
út – plavání 22 min. + eliptical 21 min. + posilování 10 min. prsa + záda
st – lehký běh + 4×100 + 2x1km + 3×400, chtěl jsem dát víc, ale nejsem fit, zítra snad budu moudřejší
čt – VOLNO
Dnes konečně návštěva zubařky kvůli neustávajícím bolestem už asi 5 týdnů. Příčinou byl kaz schovaný pod výplní zasahující až do nervu, takže umrtvovací injekce, odstranění staré výplně, další injekce, vyčištění, umrtvovací vložka, cement. Původně jsem byl objednán na prohlídku až 29. října, ale musel jsem se přeobjednat na dřív, už jsem to nemohl vydržet. Tak snad budu zase moct trénovat naplno.
pá – klus + 4×100 + 1×400, předzávodní klasika s abecedou, rozcvičkou, vedro cca 20°C
so – závod 10 km

Běh kolem Hejtmanu 13.10.2018 – nový osobní rekord 37:23 na 10 km

43951509_483827418781763_6410967077078695936_nRychlá od loňska prodloužená certifikovaná desítka s malým převýšením v Chlumu u Třeboně, to je pro mě každoročně nejlepší srovnávací test. Loni jsem zaběhnul osobák 37:27, letos jsem měl tedy s čím srovnávat. 14 dní po maratonu se cítím být stále rekonvalescent a navíc mám problémy se zubama, který mě už delší dobu trápí a ještě nějaký čas trápit budou, i když už to nejhorší mám od čtvrtka spravené. Na druhou stranu mám z léta natrénováno nejvíc co jsem kdy měl, byl jsem odpočatý a šel jsem do toho.

Na startu bylo přes 150 lidí, chtěl jsem si vybojovat místo a chytit se nějaké skupiny, tak jsem rubal od startu, první kilák za 3:40 a držel jsem se ve druhé skupině s Martinem Vondrášků, Jardou Píškem, Karlem Juráňem a ještě asi s dvěma, co neznám. Kousek před námi běžel Lukáš Studnař, ale ten se začal pak vzdalovat. Po chvíli nás předbíhal Míra Habara. Čelo závodu asi 5 lidí bylo dávno pryč. Na 8. kilometru jsem měl před sebou Martina a za sebou v dálce se blížícího Lukáše Rokose, dva moje největší rivaly z kategorie. Bohužel mě Martin porazil o 5 vteřin, běžel neskutečně dobře. Lukáše jsem za sebou udržel (prý bojoval s angínou nebo co). V cíli byl z toho čas 37:23 (vychází tempo 3:44/km), překonání osobáku o 4 vteřiny.

Celkové 12. místo, v pohárové kategorii JBP A2 stačilo na 3. místo za prvním Honzou Hronem a Martinem Vondráškem. Foto od Martin Gyürüsi, díky! + Jitka Pojslová.

ra-hejtman131018DSC_0345_1

vysl-hejtman2018

ne – lehký běh 12 km 5:02/km

Celkem 5x běh 61 km, 1x plavání, 2x posilování
Celkem za týden 7 hod. aktivit

V sobotu jsem si trochu spravil chuť na Hejtmanovi dobrým časem na desítce, jinak jsem toho moc nenatrénoval.

3. TÝDEN

Chtělo by to zase po delší době nějaký dlouhý běh. Ještě musím vydržet bolest zubů min. do 24.10., ale běhat se s tím dá, akorát se blbě kouše rohlík. Hlavní závodní období začalo závodem kolem Hejtmanu. V tréninku se budu proto zaměřovat hlavně na tempovou vytrvalost ve formě intervalů, tempových běhů, stupňovaných běhů, což je pro mě odhadem TF 166-170, říká se tomu anaerobní práh, podle hodinek odhad tempa 3:53/km.

po – klus 9 km 5:13/km, celkově únava z víkendu, bolí zuby
út – XT plavání 20 min. + posilování 25 min.
st – tempový běh 22 km 4:19/km, trochu svižněji mezi závody, docela bolí nohy
tempo-171018
čt – XT plavání 25 min. + posilování 15 min.
pá – klus + 4×100 + 1×400, nohy mrtvý ze středečního tempáče, 22 km je moc, příště max. 20 km
so – závod 8 km kros

Běh kolem Ameriky Písek 8.13 km 20.10.2018 4. místo čas 32:29

DSC_085893. ročník nejstaršího lesního běhu v ČR, kde dříve startovala československá běžecká špička. Já jsem zde startoval již pošesté v řadě, tenhle závod mám fakt rád, i když je to v tom lese hrozná nuda, ale má to svoje kouzlo, asi ta tradice táhne pořád stejné lidi a beru to jako každoroční test formy. Letos jsem nemusel řídit díky Štěpánovi Vondrášků, díky za svezení, přece jen do Písku je to z ČB docela daleko. Závod je to především pro děti, kterých se tam účastní obrovský počet. Dospělí jsou rozděleni na 4 závody, takže není moc s kým závodit. Ženy mají svůj závod, mílaři také 2 okruhy, muži do 39 let běhají 5 okruhů, muži 40 až smrt běhají jen 3 kola.

DSC_0891Start byl cca v 12:15. Počasí ideál, sucho. Před týdnem na Hejtmanovi jsem strašně trpěl při běhu, dneska už to bylo o hodně lepší pocitově. Po středečním tempáči 22 km jsem ještě ze začátku cítil stehna, pak se mi to podařilo rozhýbat. Bohužel nebylo s kým závodit, tradiční soupeři startovali na maratonu v Třeboni, přede mnou domácí borci J. Csirik s R. Budilem nedostižný, za nima pak byl Michal Jarolím taky v nedohlednu. Pocitově 4 okruhy s rezervou, poslední okruh jsem běžel už naplno, přece jen jsem na dálku soupeřil o body s veteránama, kteří sice startovali s náma, ale běželi o 2 okruhy méně. Věděl jsem, že tam jsou přede mnou Jaromír Habara, Michal Černý, Karel Juráň a v mílařích běžel dobrý čas ještě ten klučina ročník 2005, co mě porazil v Táboře okolo Jordánu. Do JBP se jim budou časy přepočítávat nějakým koeficientem pro naši trať. Určitě půjde ve výsledcích přede mě Honza Bláha, takže ze 4. místa spadnu minimálně na 5. místo. V kategorii A2 bych měl brát body za 1. místo. To se dozvíme asi tak za týden, na webu nejsou ještě body ani za Hejtman. Jinak byla sranda, pokecali jsme, další supr akce JBP. Startovné 100 Kč, vyhrané prize money 300 Kč potěšilo, polívka taky dobrá.

Ještě si dopíšu poznámky k výkonu. 4. místo je pro mě nejlepší umístění na Americe, stejně tak čas 32:29 je můj nejlepší výkon (o 3 vteřiny lepší ne v roce 2016). Okruhy podle Strava: 6:24 – 6:21 – 6:31 – 6:28 – 6:17. Ve výbězích se zlepšuju, v sebězích zhoršuju. Asi bych měl běhat jen závody do vrchu :-) Trochu mě deprimuje, že jsem se za poslední 2 roky zlepšil pouze o vteřinky i přes to, že běhám pravidelně. Ale aspoň podávám výkony pravidelně, to je taky úspěch. Mám pár nápadů, co změnit. Určitě v zimě zařadím delší pauzu a taky se mi zdá, že sice naběhám více kilometrů, ale průměrné tempo mám pořád stejné ?! Už mi nestačí navyšovat objemy ke zlepšování ? Zkusím přidat tempové běhy.

IMG_20181020_132929IMG_20181020_133929IMG_20181020_13291344528268_2220779031516751_1346040212240728064_o598446__DSC_0043DSC_0157DSC_0278DSC_0341DSCN090244478099_1117238825115599_8010825489847418880_nra-amerika18

 

Fotky od Jitka Pojslová, Mahony, Jirka Diviš
ne – klus s Kubou 15 km

Celkem 5x běh 67 km, 2x plavání, 2x posilování
Celkem za týden 7,5 hod. aktivit

Z celkových 67 km bylo cca 31 km v tempu, takže spokojenost s tréninkem. Jen mě deptá, jak si všichni co sleduji dávají osobáky na maratonech. Těžko se smiřuju s tím, že bych žádný maraton už neběžel. Krátké závody kolem 10 km jsou fajn, baví mě, ale chybí mi nějaká výzva, ke které bych směřoval. Už aby bylo po podzimu a já se mohl v klidu podívat na Facebook, Garmin Connect, Stravu, Běhej.com, aniž bych musel zase číst, jak někdo zaběhl krásný čas na maratonu :-)

není to krása ?

Krásky a zvíře průběžně na 1. místě s náskokem 127 bodů, není to krása ? :-)

4. TÝDEN

Další závodní týden, je třeba zrychlit běhy v tréninku. Ale zase ne o moc, nechce se mi ladit speciální tempo na nějaký kratší závod, vyhnat formu do výšin a pak zkomírat :-) Už takhle ty krátké závody vyženou formu dostatečně vysoko. V tréninku chci běhat tak, aby mě to bavilo.

vo2max

Jak na tom momentálně asi tak budu s vytrvalostí….proti loňsku opačný trend, tj. pozitivní. A změny v tréninku ?

  1. Přidal jsem tempové běhy (4:20/km a rychlejší)
  2. Ubral jsem rychlostní intervaly (nedávám krátké úseky s dlouhým mk nebo pauzou, dám jen občas)
  3. Zkrátil jsem meziklus na 200 metrů (např. 5x2mk200).

 

po – R1,5+Tempo 10 km 4:14/km+V1,5, celkem 13 km v tom 10 km 4:14/km, běželo se mi lehce, i podle nízké TF tohle bylo v pohodě, jo tohle tempo mě baví
út – plavání 18 min, hrozná bolest zad, únava, bolest břicha, prostě to na mě padlo, navíc zítra zubařka
st – VOLNO, no spíše volné umírání, u zubařky to nebolelo díky injekci, ale prý to bude bolet 3-4 dny, takže na trénink v příštích dnech asi moc chuť nebude. Pokračování 14. listopadu. Díky běhání se více kazí zuby, to je jasný.
čt – R2,5+5×1600 mk200+V4, celkem 16 km v tom 8 km 3:57/km, chtěl jsem jít 6×1600, ale ty meziklusy jen 200 metrů jsou zabijácký, raději jsem dal o jeden míň. Každopádně změny v tréninku (více km v tempu) už se začínají projevovat minimálně na hodinkách, které mi naměřily nové maximum VO2Max 62 :-) Uvidíme v neděli na půlmaratonu, ale tam budou hrát roli i jiné vlivy (počasí, konkurence), snad nebude vichr jako minule.
pá – klus 12 km 5:11/km
so – badminton s rodinkou 55 min.
ne – závod 21 km 3:54/km TF 170

Velešínský půlmaraton 28.10.2018 6. místo – nový osobní rekord 1:22:29

DSCN10171/2 maraton ve Velešíně byl loni prodloužen o cca 300 metrů, takže ke srovnávání mám pouze loňský čas, ačkoliv jsem tam běžel popáté. Loni jsem se na čas 1:23:07 neskutečně nadřel, foukal silný vítr. Letos to bylo v pohodě, lehce pršelo, teplota cca +4°C, vítr foukal proti akorát mezi 17. a 20. kilometrem. Asi díky počasí mi přišla účast dost slabá, pořadatelé dopředu psali, že se jedná na 99 procent o poslední ročník a elita hodila do závodu vidle, ačkoliv se to pojalo jako Mistrovství JČ kraje. Z jihočeské špičky dorazil pouze David Vaš, takže bylo jasné kdo vyhraje.

DSCN1018Startovalo se v 11 hod. David od startu jasně první, za ním Lukáš Rokos, Karel Juráň, pak se tam posouval Jan Gregor na 2. místo. Já se přidal do skupiny 5.-8. flek s Lukášem Studnařem, Jaromírem Habarou a Radkem Uhlířem. Jaromír za to vzal cca na 6. km a tam už bylo po skupině. Já se do otočky držel Lukáše, ten pak do toho začal také dupat a já se držel na 7. místě. Běželo se mi dobře a tak jsem se snažil někoho ještě dohnat, povedlo se mi akorát předběhnout Jaromíra, na 18. km foukal vítr proti a já přes všechno úsilí nedokázal běžet rychleji než 4 min./km. Poslední kilák byl s klesáním a za 3:43 jsem si „dosprintoval“ pro 6. místo a nový osobák 1:22:29. Průměrné tempo 3:54/km. TF jen 170 ? No pocitově jsem rezervy měl. Parádní závod, mám velkou radost. Zlepšení osobáku z letošního 1/2 maratonu v ČB o 34 vteřin potěšilo. Podmínky nebyly úplně ideální.

Ještě k občerstvení poznámka, pil jsem na 7. vodu a na 14. km jsem zastavil na čaj (bohužel to bylo v tom nejrychlejším úseku, takže nějakou vteřinkou jsem tam nechal), čaj byl výborný i v cíli. Body do JBP už neřeším, jen pro pořádek 6. celkově, 3. místo v A2 za Janem Gregorem a Lukášem Rokosem. Jedna věc pro příští půlmaraton: měl jsem hodně vytřesená lýtka, chtěl bych zkusit kompresní návleky, který otřesy minimalizují a běhá v nich skoro každý.

Fotky Martin Gazda

ra-velesin-281018

 

Celkem 4x běh 66 km, 1x plavání, 1x badminton
Celkem 7 hod. aktivit

Z celkových 66 km jsem odběhal 39 km v tempu.

V tomto 4 týdenním cyklu se mi povedlo zaběhnout osobák na 10 km a 21 km. Následující týden bych měl dát volnější, kompenzační.