Tréninky a závody 26.11.2018 – 23.12.2018

1. TÝDEN – 1x běh 14 km, 3x eliptical, 3x posilování
2. TÝDEN – 6x běh 79 km, 2x posilování, 1x bruslení
3. TÝDEN – 5x běh 63 km, 1x plavání, 1x posilování
4. TÝDEN – 7x běh 91 km, 3x eliptical, 3x posilování, 1x plavání

1. TÝDEN

Minulý týden byl bez běhání. Tenhle týden doklepu přechodné období a v neděli zahájím běžeckou přípravu na novou sezónu mikulášským závodem na Včelné.

po – VOLNO
út – eliptical 20 min. + posilování 27 min (core+chest+back)
st – VOLNO
čt – eliptical 20 min. + posilování 27 min (core+chest+back)
pá – VOLNO, setkání maratonců JKM v CB Hotel Royal (asi 5 piv)

IMG_20181201_085823Měl jsem to za rohem, tak jsem si říkal, že to letos konečně dám :-) Měl jsem chuť na pivo hlavně, když momentálně mám běžeckou pauzu, tak musím čistit po práci hlavu alkoholem že pátek…. Krátce shrnu o čem byla řeč. Setkání bylo od 17 hodin, účast vysoká odhadem přes 50 maratonců. Mluvilo se o běhu (to jsem fakt nečekal haha), trochu se probrala i politika, výživa (prezentace Ramissio), prezentace Lipno Ice Marathonu, představení klubových dresů (shodou okolností ho už mám, a běžel jsem v něm Řečický půlmaraton) a pak si každý maratonec s limitem 2 minuty mohl říct o svých maratonech v letošním roce, každý má svůj příběh. Asi ve 22:30 jsem odcházel mezi posledníma. Poplatek za členství se platil 150 Kč, dostal jsem tričko, pohárek, kalendář.

so – eliptical 30 min. + posilování 27 min. (core+chest+back)
ne – závod 7 km 4:06/km

Mikulášský běh Včelná 2.12.2018 – 6. místo čas 28:46

Konečně jsem po 14 dnech bez běhu začal s běžeckou přípravu. Už mě to fakt chybělo, nohy připravený, hlava čistá, prostě dobrý. Ne tak dobrý nápadbyl začínat hned závodem. Vím to, taky jsem závod pojal s tím, že poběžím maximálně průměrný tempo 4:10 a nebudu závodit haha. Rozbíhal jsem první dva kilometry v tempu 4:06/km s tím, že poslední kilometr je dokopce a průměr tak nějak vyjde.

No to se úplně nepovedlo, sice bedna byla rozebraná už před startem, Josef Havlíček, Roman Budil, Jan Hron jsou někde jinde …, takže na nás zbyl boj o 4. místo s Kubou a ještě jedním klukem, toho neznám. Ale nechal jsem se trochu vybláznit k závodění. Šestý kilák 3:50/km na sněhu. Běželi jsme ve třech skoro celý závod, až na posledním kilometru jsem to zabalil a doběhnul jsem na 6. místě. Průměr vychází 4:06/km, takže moc rychlý na úvod přípravy. Podle Zdeňka Mikšovského to byl poslední ročník závodu, tak mám radost aspoň z toho, že jsem se přijal rozloučit na 19. ročník, startoval jsem tady už asi 5 ? Nevím, škoda této akce, trať je pěkná, i když byla celá pod sněhem a teplota cca 2 nad nulou taky není nicmoc. Taky co bych chtěl na začátku prosince.

Celkem za dnešek 14 km s rozklusem, závodem a výklusem. A teď to tam začnu sázet haha. Za těch 14 dní jsem přibral pouze 1 kg a kondici jsem udržoval.

Celkem 1x běh 14 km, 3x eliptical, 3x posilování
Celkem 3,5 hod. aktivit

2. TÝDEN

Podle hodinek spadlo VO2MAX za těch 14 dní neběhání z 62 někam k 58 :-( Takže prahy budou taky o dost níže, tomu bych měl přizpůsobit tempo a postupně zrychlovat. 2 týdny budu převážně jen klusat, žádné závody.

po – klus 6 km 5:31/km TF 143, pocitově nicmoc + bowling 2 hod. (asi 5 piv)
út – lehký běh 12 km 4:43/km TF 157, moc vysoké tepy, zbytečně rychlé tempo
st – lehký běh 10 km + 1×400 4:06/km, pomalejší klus a delší rovinka nakonec
+ posilování 20 min. (core+chest)
čt – lehký běh 14 km 5:21/km TF 143, jo tak pocitově mnohem lepší než v předchozích dnech, 5. den běžeckého tréninku už se cítím zase jako běžec (nebo spíše troska)
pá – bruslení 7 km 1 hod., ticho před bouří, v sobotu se chystám potrénovat kopce :-)
so – Kleť

Himálajský medvěd 8.12.2018 – 6x Kleť, celkem 27.5 km s převýšením 2550m

Již 15. ročník, já se zúčastnil této zimní varianty tygra potřetí, v roce 2013 jsem dal 6 výstupu, o rok později také a teď jsem si to po čtyřech letech zase zopakoval. Startuje se v 9 hod. ráno, končí se nejpozději v 15 hod. Za těch 6 hodin dává největší borec Vašek Bauer 10 výstupů.

Já měl před startem v plánu jen 4 výstupy, abych se neoddělal hned na začátku běžecké přípravy na příští sezónu. Připravil jsem si ale „doping“ na celých 6 hodin, kdyby mě to nějak více zachutnalo :-) Na startu nechyběla komplet špička této akce v čele s Vaškem Bauerů a Romanem Hommerem, nechyběl ani skvělý vrchař a rychlík Honza Macoun a další borci. První výstup byla zácpa, asi 150 lidí se valilo na začátku stejnou trasou, aspoň byl čas pokecat s Martinem a Davidem. První sestup jsem zvolil po sjezdovce, což nebyla pro mě ideální volba, Martin s Davidem mi utekli a já jak jsem se je snažil docvaknout, tak jsem v tom seběhu zakopnul a šel jsem na držku. Nejvíce to odnesl palec levé ruky a levé koleno a také hodinky, ty dva šrámy na displeji se nezahojí :-(

Druhý výstup už jsem šel prostupnější trasou a sestup až za hvězdárnou po trase bez ledovky, krásná trasa po suchým odshora až dolu, sice o 500m delší, ale začalo mě to fakt bavit. Po třetím sestupu jsem si dal Red Bull a čtvrtý až pátý výstup jsem byl vysmátej, šlo se mi krásně a začal jsem uvažovat, že bych to natáhnul až někam k 8 výstupům, časově mě to vycházelo. Při šestém výstupu na mě těsně pod vrcholem přišla krize, začalo to být dost nepříjemný a měl jsem ztrátu, na 8 výstupů už bych neměl čas, takže jsem v čase 4 hodiny a 45 minut nakráčel pro diplom, medaili a naposledy sestup dolu.

Byl to skvělý trénink. Celkem 27,5 km, nastoupáno a naklesáno 2,5 km, čas 5 hodin a 6 minut, průměr TF 137 (to jsem v tom asi 3 minuty seděl v autě). A teď mi každý trochu zvlněný závod bude připadat jako totální rovina. Šel jsem to v těžkých botách s GTX, takže posilovna jako prase. K tomu trekové hole, takže i ručičky se zapojily. Parádní akce. Měl jsem vychytanou stravu, od mamky (královna Kleťi, asi tisíc výstupů) jsem ještě dostal schwarzwaldskou šunku, tak jsem měl i dostatek soli.

IMG_20181208_143706IMG_20181209_140041ra-him18

ne – výklus 8 km 5:38/km TF 137
+ večer posilování 18 min. (core+back)

Celkem 6x běh 79 km, 2x posilování, 1x bruslení
Celkem 11 hod. aktivit

První týden běžecké přípravy se povedl.

3. TÝDEN

Bylo by fajn naběhat aspoň 85 km. V pátek mi plány trochu naboří firemní večírek, ale pak už bude snad času dost na pořádný galeje. Zbývá mi ještě 9 dní dovolené do konce roku, bude čas se více soustředit na trénink. Další běžeckou akci plánuji až 26. prosince v Prachaticích, koná se tam finále JBP …spousta lidí tam bude na poslední chvíli honit body a tak bude určitě s kým běžet a bude šance zaběhnout nějaký pěkný výkon.

po – plavání 30 min. + regenerace
út – lehký běh 11 km 4:36/km TF 156, vysoké tepy, nohy z Kletě pořád cítím, ale jinak se běželo pocitově krásně, škoda že jsem se nečekaně zpozdil v práci a nestihnul jsem delší běh (musel jsem být v 5 na plavárně)
+ posilování 30 min. (core+chest+legs+back)
st – lehký běh 15 km 5:19/km, klouzačka jako blázen
čt – lehký běh 5 km, 10×100, výklus 2 km, celkem 10 km
pá – VOLNO, firemní večírek a od zítřka mám 18 dní dovolené/volna až do 1. ledna, bohužel mě trochu zlobí krk a ten studený alkohol tomu moc nepomohl
so – Rk 2 km, 3×100, tempový běh 5 km 4:15/km, 3×100, Vk 2 km …celkem 10 km
ne – stupňovaný běh 15 km 5:40-4:23/km, Vk 1 km, celkem 17 km

Celkem 5x běh 63 km, 1x plavání, 1x posilování
Celkem 6,5 hod. aktivit

Ve druhém týdnu zimní přípravy jsem musel vynechat jeden běžecký trénink a posilování kvůli firemní akci a také bolestem v krku.

4. TÝDEN

Celkově již třetí týden přípravy. Celý týden dovolená, tak pojďme makat :-)

po – lehký běh 13 km 4:47/km, dopoledne za světla paráda
+ bowling 2 hod., zase se to neobešlo bez tvrdého chlastu 1x malý jágr, 3 piva nepočítám
út – Rk 2.5 km, 3×100, 8×500 mk 200, 3×100, Vk 2 km, tempo 3:38-3:45/km trochu moc rychlé, těžký se udržet :-)
+eliptical 10 min. + posilování 27 min. (core+chest+back)
st – klus 14 km (7 km 5:42/km + 6 km 4:56/km + 1 km 5:48/km)
+ plavání 30 min.
čt – Rk 3 km, 3×100, tempový běh 5 km zvlněný terén 4:10/km, 8×100 kopečky, 3×100 rovinky, Vk 4 km, celkem 14 km, parádní trénink, bavilo mě to, zase trochu nad plán :-)
trenink201218

pá – klus 10 km 5:24/km, dopolední s Kubou na Včelné
+ eliptical 20 min. + posilování 20 min. (core+chest)
so – lehounký běh 18 km, spalování tuků s Kubou
ne – lehký běh + rovinky
+ eliptical 15 min. + posilování 31 min. (core+chest+legs+back)

Celkem 7x běh 91 km, 3x eliptical, 3x posilování, 1x plavání
Celkem 10,5 hod.aktivit