Tréninky a závody 5.6.2023 – 2.7.2023

3.TÝDEN – 5x běh 70 km, 2x kolo 52 km, 3x posilování
4.TÝDEN – 3x běh 35 km, 1x kolo 21 km, 2x posilování, 1x turistika

1.TÝDEN

po 5.6. VOLNO + posilování 18 min.
út 6.6. kolo 21 km
st 7.6. fartlek 12×300
čt 8.6. klus 7 km 5:43/km
pá 9.6. klus 6 km + posilování 17 min.
so 10.6. R3km, závod 10 km, V2km

Běh na Kohout a zpět 10.6.2023 – 9.místo čas 42:03

Start v Besednici u koupaliště v 11:45. Účast byla letos velmi kvalitní, např. Pavel Brlica, Honza Bláha. loni jsem zde skončil celkově na druhém místě, letos až devátý. Prvních 5 km je stoupání na Kohout a pak seběh zpátky. Trasu už znám, letos byla malinko jiná na vrcholu, řekl bych rychlejší.

Od startu jsem neběžel naplno, protože jsem věděl, že na bednu nemám šanci. V mojí kategorii běžel přede mnou František Wagenknecht, Petr Macek, Honza Gregor a Jerguš Jančúch. Jerguš nebyl daleko, vlastně až na vrchol jsem byl 10 metrů za ním a snažil jsem se ho udržet, jako na Pivoňovo běhu, to byla motivace. Ale pak mi v technickém seběhu zdrhnul a já si hlídal aspoň běžce za mnou z mladší kategorie.

Kousek před cílem najednou Jerguš přibíhal z jiného směru, trochu si to prodloužil, tak jsem doběhnul jen 2 vteřiny za ním, celkově až 9. místo. To mě nepotěšilo. Za dvě stovky startovného každy běžec dostal žebra vakuově balená od místního řezníka a stravenku na oběd včetně pití. Občerstvení bylo luxusní. Na tombolu jsem nečekal. V kategorii 6. místo, neskutečně nabitá startovka. Kdybych běžel naplno, možná bych byl 8., ale lepší určitě ne. Byl to dobrý trénink a užil jsem si to.

Vtipné je, že jen kousek od Besednice v Římově se ve stejný den konal jiný běžecký závod se 300 účastníky. Tolik lidí teď běhá v okolí, paráda.

Fotky jsou ze Strava.com Tomáš Kysela

Moje výsledky

2018 čas 40:19
2022 čas 41:22
2023 čas 42:03

ne 11.6. dlouhý běh 27 km (+627m) 6:15/km …doma nikdo nechtěl na výlet, tak jsem jel sám hned ráno. Jsem ale trochu debil, chtěl jsem běžet na Kleť ze Křemže, to jsem pak změnil na Loučej, ale tam nebylo kde zaparkovat, tak jsem popojel až na bus zastávku na Nové Hospodě u Brloha, tam je pěkný plácek na zaparkování a běžel jsem po modré na Kleť, je to 7.5 km na vrchol, pěkná cesta. Asi 3.5 km před vrcholem jsem viděl značení Čloblanu, tak jsem si říkal, že si udělám okruh a na vrchol to vezmu po červené.

Dva kilometry pod vrcholem jsem zjistil, že jsem si zapomněl peníze na kofolu, tak že si to zkrátím, 15 km se stoupáním 7.5 km mi přišlo moc dlouhé. Koukal jsem na mapy.cz od oka, že po červené do Červenáku, přes Chvalšiny k autu by to bylo zkopce a po rovině rychlejší, tak jsem to tudy vzal. Odhadoval jsem to také na 15 km. Měl jsem trochu vody, takže pohoda. Akorát nohy unavené po sobotním závodě.

Trasa nádherná. Z Chvalšin jsem chvíli běžel po silnici, byl velký provoz, tak jsem to namotal po lesních cestách a debil jsem si do mapy.cz napsal Nová Hospoda a ono mi to našlo jinou. Že běžím jinam jsem zjistil až když jsem tam doběhnul, teda už chvíli před tím mi bylo divné, že to je nějak daleko a že po pravé straně nejsou prudké kopce, ale naopak údolí. Doběhnu ke značce Nová Hospoda, na hodinkách 22 km, vypadalo to tam jinak, auto samozřejmě nikde, koukám odbočka Ktiš 4 km, to je v prdeli, žízeň veliká.

Tak jsem rychle hledal, kde se stala chyba a na mapy.cz je Nová Hospoda dvakrát, do té druhé správné k autu to bylo nejkratší cestou 5.5 km přes velký kopec, odhad navigace 1:55 hod. chůze. Říkám si, to bych mohl zvládnout. Akorát teda baterka v mobilu 8%, trochu panika 🙂 Značení žádné, vůbec jsem to tam neznal. Okamžitě se rozbíhám a hned první odbočka běžím blbě, další stovky metrů navíc, říkám si, to chce klid. Spousta odboček, takže furt koukám do mobilu, když byla baterka na 3% a nikde žádná studánka, tak už jsem začínal mít obavy. Naštěstí už jsem nikam nezabloudil a doběhnul k autu. Trasa moc pěkná. Nakonec to bylo 27.5 km celkem místo 15 km.

Celkem 5x běh 65 km, 1x kolo, 2x posilování
Celkem 8 hod. aktivit

2.TÝDEN

po 12.6. kolo 19 km
út 13.6. R2km, R, ABC,4×100, rychl. intervaly 800-600-400+3×300, V2km
st 14.6. běh na Kleť a zpět 14km + posilování 13 min.
čt 15.6. klus 9 km 5:49/km
pá 16.6. R2km, závod 1.6 km

Budvar Míle 16.6.2023 – 8.místo čas 7:51

Asi nejkratší závod, co jsem kdy běžel. Na atletické dráze TJ Sokol pořádal David Vaš a jeho parta Tymdejvid 2.ročník pivní míle. Loni se běželo v prosinci, to se mi nechtělo pít studený pivo. Letní verze je lepší, akorát to pivo bylo teplý, fuj. Bylo hodně lidí, tak se individuál rozdělil na 2 rozběhy a pak ještě štafety.

Já běžel ve druhém rozběhu. Trasu tvořily 4 okruhy na dráze, hned po startu vypít 1 pivo Budvar 0,33l, to bylo výborný a běželo se dobře. Před závodem jsem se vyptával na taktiku Honzy Štindla a Štěpána Vondráška, oni už běželi tu zimní verzi, tak jsem si myslel, že bych mohl být dobrý. Nejlepší taktika je naklopit lahváče a vypít najednou. To se mi povedlo jen u prvního, další už jsem dával na dvakrát.

Před druhým pivem už jsem měl dost velkou ztrátu na Štěpána a ještě před ním letěl další chlapík, neznal jsem ho. Po vypití bylo takových 50 metrů na vydejchání a pak už se běželo dobře. Poslední okruh jsem měl myslím nejrychlejší běžecky, v pití to byla bída, čekal jsem to teda snažší.

V prvním rozběhu běželo asi 5 lidi rychleji a já skončil až na 8.místě. Každopádně jsem si stanovil osobní rekord 7:51 a mám příště co překonávat. V pití se pokračovalo i po závodě, dopíjela se zásoba Budvaru, měl jsem asi 10 piv a pak nás vyhnali ze stadionu, tak jsme šli společně ještě s 3 lidma na Střelecký ostrov si koupit další piva, pokecat a domu jsem šel skoro po čtyřech. Ani výklus jsem nedával.

V sobotu jsem pak ani neměl chuť jít běhat. A pivo mi také pár dní nechutnalo, nevím proč :-). Příště chci jít zase, byla to sranda. A ty první dva borci ? Čas 6:42 nechápu, to je neskutečný výkon. Aha, tak David měl mimo soutěž čas 6:13.

so 17.6. VOLNO
ne 18.6. posilování 13 min. + tempový běh 15 km 5:06-4:21/km, ale s tím, že jsem po 10 km skočil do řeky v Hluboké z mola, takže to bylo 10 + 5 a k tomu výklus, bylo velké horko +29°C

Celkem 5x běh 55 km, 1x kolo 20 km, 3x posilování
Celkem za týden 7 hod. aktivit

V týdnu bylo konečně letní počasí kolem 30°C, tak jsem tolik neběhal. Celkově spíše odpočinkový týden, ten je také třeba zařazovat.

3.TÝDEN

Na sobotu mám zaplacené startovné na Jindřichohradecký půlmaraton. Na startovce je asi jen 130 lidí, dost bída, aspoň bude šance na dobré umístění a motivace běžet rychle 🙂 Po pár týdnech přešlapování na místě a poflakování jsem si našel nové cíle, taky už vím termín dovolené, tak mohu plánovat. Nejvíce mě baví závody v přírodě, vzdálenost nad 20 km a co nejvíce kopců.

24.6. Jindřichohradecký půlmaraton
15.7. 3 Kings trail 25 km (+800m) trojmezí CZ-DE-AT (využita sleva na startovném pro české běžce)
20.8. ČT Lipenský půlmaraton (+630m)

po 19.6. kolo 25 km + plavání
út 20.6. posilování 15 min. + běh na Kleť a zpět 13 km (+600m), celkem dobré tempo, vylepšená trasa než minulý týden, jen těch pomníků na trase je už fakt moc, to je skoro, jako bych běhal po hřbitově 🙁
st 21.6. klus 15 km 5:42/km
čt 22.6. posilování 12 min. + kolo 27 km.
pá 23.6. klus 6 km + rovinky 7×100
so 24.6. R2km, 3×100, závod 21 km 4:15/km, V 1km

Jindřichohradecký půlmaraton 24.6.2023 – 4. místo čas 1:29:51

Před 4 lety jsem zaběhnul tuto trať za 1:25:29 a tajně jsem doufal, že tento čas překonám. Startovalo se v 17:00 hodin, počasí letní 22°, startovalo jen 122 lidí, do cíle doběhlo 119. To je hodně slabá účast, nějak to tam upadá.

Natrénováno mám myslím také dobře. Od startu vypálil osamoceně Jirka Nevoral a za ním to rozbíhal Michal Stach a další dva běžci (neznám), já jsem se takticky držel na dostřel Michala ve skupince s těma dvěma běžcema na 5. místě. Ještě se tam motalo pár štafet. Rozbíhalo jsem to opravdu dost volně a vůbec mi to nechutnalo, to vedro mi nesedí. Nechápu jak, ale po výběhu k rozhledně Děbolín jsem na 6.km dokázal stáhnout 100 metrovou ztrátu na Michala a běžel jsem s ním až do Roseče na 11. km. Mezičas po 10 km v Ratiboři jsem měl o minutu horší než před 4 lety, to bylo demotivující. Před náma běžel jen Jirka Nevoral a jeden štafetář. Pro mě aspoň byla motivace běžet o bednu v celkovém pořadí.

Pak na mě přišla krize, od 12. km jsem se strašně trápil a hodně jsem zpomalil, chytil jsem se zase až na 15. km, když mě předbíhala dvojice běžců, povedlo se mi zrychlit s nima a na 17. km dotáhnout se k Michalovi. Michal bohužel bojoval s křečema, takže pak odpadnul. Já se dostal před toho jednoho z dvojice a držel jsem se na celkovém 3.místě až do poslední občerstvovačky na 19.km, byly snad každý třetí kilometr, to bylo super. Na té poslední byl chlap se zahradní hadicí a já se kromě pití ještě nechal pokropit vodou. Jenže mě mezitím předběhnul zase ten jeden běžec a já už jsem ho nedokázal doběhnout.

Poslední dva kilometry jsou klesání do cíle a tam už se běží dobře. Doběhnul jsem celkově na čtvrtém místě 13 vteřin za třetím běžcem, byl to Viktor Havel, navíc byl v mojí kategorii 40-49 let, takže jsem byl třetí v kategorii. To mě mrzí. Čas 1:29:51 mě hodně zklamal, chtěl jsem pod 1:26 a možná bych i bojoval o první místo, vítěz Jirka se s časem 1:25 asi trochu šetřil na nedělní půlmaraton v Novém Veselí a šance byla.

Zajímavé bylo, že se mi běželo velmi dobře v seběhu, podobně jako na půlmaratonu v Písku, asi pomáhají pravidelné tréninky na Kleti. Vyhrál jsem poukaz do Mekáče a v tombole deštník. Medaile je pěkná. Asi budu mít hodně fotek a dokonce nad náma lítal dron, tak bude i video.

Fotky

ne 25.6. klus 11 km 6:10/km + posilování 12 min.

Celkem 5x běh 70 km, 2x kolo 52 km, 3x posilování
Celkem za týden 10 hod. aktivit

V týdnu jsem toho odtrénoval hodně, běh a kolo dohromady pěkný, jen tak dál.

4.TÝDEN

Užívám si léta a táhne mě to do přírody. Rozpálený asfalt v JH mi moc nechutnal, pokud to půjde, budu dávat přednost závodům v lese. V létě mám v plánu dva horské půlmaratony. Takže drtit Kleť.

po 26.6. SUP 4 km 50 min. …letos poprvé Vltava, vůbec mi to nejelo a pak mě v noci bolela záda z toho pádlování 🙁
út 27.6. běh na Kleť 12 km (+471m) 7:08/km
st 28.6. posilování 17 min. + kolo 21 km
čt 29.6. R2km, rychl. intervaly 8×500 P1,5, V1km
pá 30.6. posilování 17 min. + klus 6 km 6:14/km

Za červen běh 248 km + kolo 150 km.