Tréninky a závody 3.7.2023 – 30.7.2023

3.TÝDEN – 6x běh 66 km, 2x posilování
4.TÝDEN – 5x běh 62 km, 2x turistika 26 km, 1x posilování

1.TÝDEN

po 3.7. VOLNO + posilování 16 min.
út 4.7. VOLNO

pá 14.7. posilování 19 min. + klus 6 km 5:28/km
so 15.7. R2km, závod 21 km 4:38/km

Groz-Beckert půlmaraton České Budějovice 15.7.2023 – 12. místo čas 1:38:18

Ráno jsem odpískal horský trail 25 km 3 Kings v Německu. Nemám za poslední 3 týdny skoro nic naběháno a po dovolené mě trochu trápí střevní problémy a nemám tolik energie. Navíc mě bolí záda a mám puchýře na prstech z každodenního hraní vodního póla a běhání po bazénu :-). Takže jsem ten brutál přes tři kopce raději vynechal, i když jsem se na to těšil a měl jsem zaplacené startovné 856 Kč (asi 34 EUR).

Byl jsem už oblečený do běžeckého, tašku na zádech, klíčky od auta v ruce a pak jsem se zase převlíknul. Pak jsem si říkal, že bych ale teda měl jít aspoň klusat, tak jsem se zase převlíknul zpátky do běžeckého, že půjdu klusat. Vůbec se mi nechtělo, pak jsem si vzpomněl, že se dnes také běží T2 běhy na výstavišti, kde jsem byl původně přihlášen na maraton, než jsem zjistil, že se ve stejný den koná 3 Kings. Maraton jsem běžet nechtěl, ani bych ho nestihnul, startoval v 8:00 a bylo 8:50. Od 9:30 se běžel půlmaraton, tak jsem si říkal, že to bych měl stihnout, registrace byla do 10 minut před startem. Sednul jsem do auta a v 9:10 jsem už platil startovné 550 Kč za půlmaraton.

Stihnul jsem se v pohodě rozklusat a v 9:30 už se běželo. Teplota na startu byla 30°C stupňů, téměř žádný stín a rozpálený asfalt. Ke konci se oteplilo až na 34°C. V těchto podmínkách bylo těžké najít ideální tempo, abych se neuvařil. Běželo se 12 okruhů dlouhých cca 1,75 km v areálu výstaviště, start byl u pavilonu T2.

Prvních 5 km jsem odběhnul v tempu 4:10/km. Na prvních km mě utekli všichni soupeři, pak jsem běžel chvíli s první ženou Hankou Jakubičkovou. Od 6.km jsem usoudil, že na tohle tempo nemám a zpomalil jsem na cca 4:38/km. V každém kole jsem stavěl na pití. Na 15.km jsem zastavil trochu déle a 4 kola mi trvalo, než jsem se vrátil do tempa, poslední 3 km jsem běžel cca 4:37/km. Takže velká bída, čas 1:38 hod. stačil jen na 11. místo v mužích celkově a 4. místo v kategorii MB.

Ještě update:

1/ Běžel jsem to bez brejlí (na tom ovále nejezdí auta, nejde zabloudit atd.)
2/ Nedával jsem si magnézko, nebylo třeba, jenom co bylo od pořadatelů na stole (meloun, sůl, voda, joňták)
3/ Běžel jsem ve starých ošoupaných botách skoro bez vzorku 🙂

Zhodnocení: Chyběla síla, bylo to dost trápení. Aspoň budou nějaké body do JBP. A nemusel jsem jít běhat sám, měl jsem kvalitní trénink. Chtěl bych zase začít více trénovat, mám chuť se do toho zase pustit, abych byl ve formě na Lipno půlmaraton 20. srpna.

Výsledky
Video na FB
Fotky

ne 16.7. klus 8 km 6:10/km …už 5.den mě trápí střevní problémy, už jsem to musel vyřešit tvrdou dietou a laktobacily, zítra dám odpočinkový den a pak snad už budu moct naplno konečně trénovat

Celkem 5x běh 47 km, 1x posilování
Celkem za týden 4,5 hod. aktivit

To byl už třetí týden v řadě, kdy jsem toho moc neodběhal. Tak snad už konečně příští týden tam pošlu „můj standard“ a začnu přípravu na Lipenský půlmaraton (za 5 týdnů). Chtělo by to naplánovat i něco dalšího, abych měl více motivace.

Jinak další motivace pro mě: V Jihočeském běžeckém poháru jsem před letošním ročníkem ztrácel na Míru Šimka 231 bodů a letos mám zatím po 9/20 kole o 694 bodů více, takže se virtuálně posouvám do „žlutého trikotu“ lídra bodování all-time :-). Hodně dobře to letos běhá zatím třetímu Jirkovi Divišovi, teď mě dokonce porazil, to je taky nezmar ! 🙂

3.TÝDEN

Poslední týdny byly nahovno, tak snad už konečně tento týden bude kvalitní.

po 17.7. VOLNO
út 18.7. posilování 15 min. + R2km, R, ABC, 4×100, rychl.intervaly 20×250 P1, V1km …v +30° horku to byl masakr, v noci mě pak budila bolest nohou, velmi kvalitní trénink, v součtu 5 km v tempu cca 3:40/km
st 19.7. klus 8 km 5:44/km
čt 20.7. klus 9 km 5:42/km + posilování 15 min.
pá 21.7. R2km, 4×100, závod 10 km 4:03/km

Neplachovský hrneček 21.7.2023 – 13. místo čas 40:45

Startovalo se v pátek v 18:30, silný déšť, teplota +18°C. Trasa závodu je stejná už deset let, dva okruhy, celkem 10 km. Běžel jsem to popáté. Nemám formu, tak jsem si věřil na čas kolem 39 minut. Od startu bylo pořád s kým běžet, to bylo super. Začínal jsem se ve druhé skupině asi 10 lidí. V první skupince běželi s náskokem čtyři běžci Štěpaník, Jarolím, Nezveda a Ardamica.

Naše skupina se pak rozpadla a každý si běžel to svoje, někdo po dvojicích. Já jsem byl na konci, pak se mi povedlo dostat se před dva lidi a dlouho jsem se snažil dotáhnout na Tomáše Kyselu, s tím jsme pak stahovali ještě Michala Stacha, ten pak zase cuknul. Dva kilometry před cílem nás doslova přesprintoval Ladislav Stejskal mladší, tak to jsem čuměl. Tomáš mi pak na posledním kilometru taky utekl a dobíhal jsem 5 vteřin za ním.

Doběhl jsem celkově až třináctý a v kategorii pátý. V cíli jsem pak zjistil, že mi na vítězství v kategorii chybělo jen 31 vteřin, vyhrál Láďa Beran s časem 40:13. Tak to mě trochu mrzí. Běžel jsem od startu do cíle naplno a chyběla rychlost, nemám natrénováno, forma není. Před 3 rokama jsem tam měl čas 37:45, o tři minuty jsem se zhoršil, uff, to je masakr. Snad se to zlepší, vůbec mi to teď neběhá.

Výsledky Neplachov

Fotky budou asi zde https://nestranni.rajce.idnes.cz/

so 22.7. klus 10 km 5:58/km
ne 23.7. Kleť 14 km (+616m) 6:35/km + plavání 10 min….dneska jsem měl první konflikt na cyklostezce v ČB v místě nově postaveného ČEZ Areálu Vltava a to jsem sotva nasednul na kolo od řeky a jel jen krokem. Mimochodem, přijel jsem tam po břehu řeky, takže o cedulích na začátku a konci areálu jsem nevědel. Nějaká ženská (co evidentně cyklostezku nevyužívá) přesouvala ceduli „Cyklisto sesedni z kola“ doprostřed cyklostezky za mostem, aby si prej o ní cyklisti rozbili hlavu, když nesesednou !!! WTF! Tak jsem zastavil a říkal jsem jí, že tohle je cyklostezka a že se bude přesouvat až příští rok, o tom jsem četl v Budlive…Oni mi tvrdili, že prej tam nemám co dělat s kolem, na cyklostezce ! Hahaha. Tohle si fakt koleduje o průser, jako postavit si odpočinkový areál uprostřed cyklostezky, kudy denně projíždí tisíce cyklistů, teď se tam motají chodci a volně pobíhají děti, úplně zacpaná cesta ! Zaslechnul jsem i jednu cyklistku, co tam nadávala do debilů, že jí tam někdo blokoval a nemohla project.

Celkem 6x běh 66 km, 2x posilování
Celkem za týden 7,5 hod. aktivit

Mám za sebou prvních 10 dní letní přípravy. Cíl mám za 4 týdny. V týdnu jsem odběhal 5 km v rychl.intervalech a 10 km v tempu, k tomu kopce, dobrý základ.

4.TÝDEN

po 24.7. turistika 16 km za 6 hodin. ze Strakonic do Hoštic u Volyně
út 25.7. klus 5 km (+103m) 6:24/km …ráno běh pro rohlíky z lesního ubytování poblíž Svaryšova do krámu ve Strunkovicích nad Volyňkou + odpoledne turistika 11 km za 3 hod. do Strakonic na vlak …spánek v lese byl mizerný, ale bylo to dobrodružství
st 26.7. R2km, R, ABC, 6×100, rychl.intervaly 3x(5×300 P1) P3, V2km …velmi dobrý trénink, tempa cca 3:35/km
čt 27.7. posilování 16 min. + klus 12 km 5:50/km
pá 28.7. běh na Kleť a zpět 13 km (+-571m) 6:00/km …po 20 minutách stoupání jsem přiostřil tempo, dal jsem si PR na jednom úseku Stravy po trase Klekluli a vydržel jsem v tempu až do konce, na Kleti jsem nezastavoval, v seběhu 5.5 km dlouhém jsem šel až nadoraz, bolest nohou byla ukrutná, skoro jsem pak nemohl chodit, masakr běh, v kombinaci s intervalovým tréninkem ve středu to bylo drsný.
so 29.7. VOLNO …chtěl jsem jít běhat, ale ráno jsem to nestihnul a pak přemíra alkoholu, rybí hody atd…..fuj
ne 30.7. dlouhý běh 19 km 5:13/km …hodinka volně + 40 minut. stupňované tempo

Celkem 5x běh 62 km, 2x turistika 26 km, 1x posilování
Celkem za týden 15,5 hod. aktivit

V týdnu jsem neodběhal tolik, kolik jsem chtěl, místo toho jsem hodně nachodil a tak celkově zátěz byla větší než minulý týden, s tím jsem spokojený.