Tréninky a závody 11.6.2018 – 8.7.2018

1. TÝDEN – 5x běh 62 km, 3x kolo 50 km, 2x plavání
2. TÝDEN – 5x běh 58 km, 3x kolo 44 km, 1x plavání, 1x elip., 1x posil.
3. TÝDEN – 5x běh 62 km, 3x kolo 65 km, 2x posilování
4. TÝDEN – dovolená

1. TÝDEN

Už pomalu dojíždím jarní „načasování formy“ a chystám se na letní pauzu. Nejde běhat po celý rok stejně dobře 🙂 Ještě dám pár kratších závodů. V plánu mám pár místních akcí, žádný velký plány na podzim zatím nemám, chtělo by to něco vymyslet.

po – kolo lehce 2x5km s Vítkem na pivo
út – lehký běh 12 km, nová trasa přes lávku do Plané
st – intervaly 12×400, dobrá rychlost 3:18-3:40/km
12x400
čt – výklus 8 km, nohy celkem rozsekaný ze včera
pá – kolo 20 km, na pivo a večeři, letní teploty se vrací = více kola a plavání, méně běhu
so – závod Rudolfov 5 km

Rudolfovská pětka 16.6.2018 – čas 19:27 6. místo

65280a2c-c0a1-49af-ada6-44c49a163989-4672440Další pohárový závod hlavní kategorie, účast kvůli bodům povinná pro všechny sběrače bodů jako jsem já (kopice dětí = nejvíc bodů). Docela jsem i poladil a odpočinul si v týdnu, prostě jsem dost flákal trénink, tak jsem byl odpočatý. Start byl u kostela, už jsem tam běžel kdysi dvakrát a nejlepší výkon 19:51 z roku 2016 jsem měl za cíl překonat. Muži startovali o 10 minut dříve, ale stejně tam byla mačkanice a pletli se mi tam nějaké děti, i přestože mě Martin radil, že si mám začátek pohlídat. Pár loktiček v prvních zatáčkách a pak už plnou parou vpřed od startu do cíle. V plný rychlosti sbíhat úzkou uličkou k Rudolfovskému potoku bylo dost o držku. Myslím že jsme zvládnul získat pozici na jedničku. Roman Budil junior měl neuvěřitelný náskok hned od startu, za ním běžela dvojice Jan Bláha a Jan Hron, s odstupem za nima Lukáš Studnař a pak už já, za zády jsem měl Petra Macka, Romana Hommera, Martina, Pavla a hromadu dalších běžců. Nebylo na co čekat, rval jsem to co to šlo. Ve výběhu jsem pustil Petra a Romana před sebe, chtěl jsem se za někým vozit, Petr ale trošku cuknul a bylo těžký se ho udržet. Asi od 2. km jsme běžel na 6. místě, Lukáš měl větší odstup, Petr vedl tempo zkušeně, je to profi vodič 🙂

DSC_0794Za potokem se na mě začal tlačit Michal Černý podobně jako v Sudoměřicích, donutil mě sáhnout si na dno, abych udržel místo a doběhli jsme do cíle beze změny. 6. místo je super, s tím jsem moc spokojený. Traťový rekord jsem si překonal o 28 vteřin. Pocitově ale nicmoc, bylo vedro a nohy se netočily. Aspoň že budou body a hodně slušný. Za 3. místo v mojí kategorii JBP (1. byl Jan Hron, 2. Petr Macek, 3. já, 4. Martin Vondrášek, 5. Martin Gyurusi. Za absolutní pořadí budou taky pěkný body do týmu, snad jsem trochu odčinil neúčast na minulém závodě 🙂

Po závodě byla bohatá tombola a světe div se, já jsem taky vyhrál. Mám poukaz na 14 dní do fitka. Hurá hodím se do kondice, budu muset chvátat s tréninkem, aspoň 6 hodin denně 14 dní v kuse, abych to využil. Začnu o prázdninách 🙂 Přidal jsem si i skupinovou fotku účastníků zájezdu od Martina, kdyby se tam někdo poznal a chtěl vymazat, tak dejte vědět 🙂

Jo a vylepšil jsem si opět po týdnu osobáčky na 1 km (3:12) a 1 míli (5:17).

vysl-rudolfov160618DSCN6881DSCN6938

Fotky Resolution team 1

Fotky Martin Gazda

ne – dlouhý běh 60 min.volně + 30 minut stupňované tempo

Celkem za týden 5x běh 62 km, 3x kolo 50 km, 2x plavání
Celkem 8,5 hod. aktivit

Za týden dobrá aktivita, jen jsem nenašel síly na posilování, měl bych dostat na holou. Příští týden napravím. Z celkových 62 km bylo asi 18 km v tempu.

2. TÝDEN

Ještě pár týdnů budu hlavně běhat, pak na chvilku přepnu na jiné aktivity, abych se mohl opět přepnout do běžecké formy stupňující se do září, října.

po – plavání 20 min. + eliptical 10 min. + posilování 8 min. ABS workout
út – klus v kopcích 10 km + rovinky
st – závod 5 km

Olympijský běh České Budějovice 20.6.2018 – čas 18:27 5. místo

35972940_1817962015165305_8630101005893107712_nDobrá akce, dojel jsem si na start na kole, v klídku vyzvednul startovní tašku s číslem a šel se rozběhat. Akce se konala na výstavišti u tělocvičny pořadatele Gladiators Gym. Na startu bylo pár známých lidí, moderátor celou akci komentoval, hrála hudba, nechybělo občerstvení a dokonce osvěžovačka na trati při každém průběhu kola. No vedro bylo , asi 27°C. Trať dospělých byla vytyčena na pět kol celkem 5 km. Čas měřila čipová časomíra Irontime s mezičasy po každém okruhu. Já si chtěl zaběhnout dobré umístění, podle startovky jsem pomýšlel na bednu, ale trochu jsem se přepočítal, přehlídnul jsem Patrika Nováka, druhý byl Lukáš Studnař a třetí Luboš Rákosník. Překvapil mě ještě jeden běžec, kterýho jsem v posledním kole dotáhnul, ale měl výborný finiš a skončil jsem za ním o 3 vteřiny na 5. místě.

35985869_1817970525164454_3933581192867086336_nPocitově nicmoc, nedařilo se mi roztočit nohy pořádně, bylo tam dost zatáček a vedro. Čas 18:27 je teda na ty podmínky slušný, tempo vychází 3:41/km. To je asi můj osobák na 5 km, tuhle vzdálenost jsem běžel naposled tak před 3 rokama.

Běžet další 5 km závod 5 dní po Rudolfově ve vedru bylo vyčerpávající, potřebuju si dát delší pauzu bez závodění. Teď je na to ideální čas, závodů v kalendáři moc není a další pro mě důležitý závod bude Reuter run 11. srpna, až za 7 týdnů.

vysl-olym200618

Fotky olympijský běh výstaviště

čt – kolo 8 km + běh 9km s Jakubem + kolo 8 km
pá – VOLNO
so – časovka Kleť, dneska jsem si udělal vlastní závod

Na mé oblíbené tréninkové trase na Kleti mě před asi 14 dny sebral rekord Dan časem 31:52, takže jsem to bral jako výzvu! Je to běh do vrchu, celkem 5,5 kilometru s převýšením 378 metrů. Běžel jsem skoro závodním tempem, lehké rezervy jsem si nechával, ale šel jsem ostře a konec jsem ještě trochu vyostřil. Celou dobu jsem nevěděl, jak na tom jsem, protože v hodinkách nemám Strava segmenty, tak jsem běžel prostě co to šlo a povedlo se. Čas 30:21, TF 171. Supr kvalitní trénink, celkem naběháno 11 km. Teda až na to, že jsem si chtěl dát pauzu od běhání 🙂

ne – dlouhý běh 60 min. volně + 45 min. stupňovaně
+ odpoledne vyšlapání na kole 60 min.

Celkem 5x běh 58 km, 3x kolo 44 km, 1x plavání, 1x eliptical, 1x posilování
Celkem 8,5 hod. aktivit

Z celkových 58 km běhu cca 11 km v tempu, to byla taková udržovačka…

3. TÝDEN

Docela se mi zamlouvá trénink minulých týdnů se 100 km dohromady za běh a kolo v poměru cca 60:40. Našel jsem si novou motivaci …Česko-německý půlmaraton 14. července, už za 3 týdny ! Ještě trochu poladím seběhy, odpočinu na dovolené a hurá na to. Trasa se mi líbí, zapadá mi do plánu vzdáleností i převýšením. Bude to dobrý trénink na podzimní maraton.

po – kolo 20 km + posilování (abs 8 min. + kruháč 8 min.)
út – Kleť fartlek, celkem 11.5 km v tom intervaly 5-10 min.ostře výběhy i seběhy
st – výklus 12 km
čt – 3x4km (4:13-4:14-4:13) P3, tempo pocitově lehký (až mě to překvapilo), trénink intenzivní vytrvalosti
pá – kolo 30 km + posilování 15 min.
so – lehký běh 14 km + 8x rovinky
+ večer kolo 12 km + B12
ne – závod 5 km

Běh okolo Jordánu Tábor 1.7.2018 – 9. místo

Je tu nový měsíc, léto začalo, dětem začaly prázdniny, manželka už měsíc chodí o berlích (vymkla si blbě kotník při natáčení Vítkovo přeboru v gym.), já se starám jak můžu, myslel jsem že si dám pauzu a budu odpočívat, ale to nejde. Skoro každý den se musím před spaním umrtvit pivem, přes den tam sázím presa jak nikdy předtím, liju do sebe kolu, cpu se sladkým, bez běhu nebo kola nevydržím po práci ani den. Musím se jít hýbat, vyčistit hlavu, jinak bych se zbláznil. Prostě psycho, blbý časy. Potřeboval jsem si jít zazávodit. Jediný závod o tomto víkendu v dostupné vzdálenosti byl v neděli v Táboře a jenom 5 km 🙁 V sobotu jsem se byl podívat s klukama aspoň na triatlonu v Holubově, fandění je taky supr. Beru cokoliv, abych vypadnul někam ven. Ještě dodám, v Holubově jsem byl dvakrát a zase tam někoho odvážela sanitka. Asi znamení, že na kole závodit nemám, provedu.

V Táboře jsem na téhle akci nikdy předtím nebyl, ani jsem nevěděl přesně čas startu, prostě jsme vyrazili s rodinkou dřív, dali si oběd v Restaurace Černá perla, kde bylo zázemí závodu. Nacpal jsem se gnocchi s masem a doufal jsem, že start bude až ve 14 hodin, abych měl aspoň cca 2 hodiny čas oběd strávit 🙂 nebylo snadný trefit na místo konání, musel jsem po bloudění po Táboře zapínat navigaci. Děti naštvaný, že jsem je taky přihlásil na běh, navíc špatně oblečený, takže tam všichni mrzli, brečeli, že nechtějí běžet, no fakt krása… Nakonec teda běželi a pak byli v pohodě, dokonce mi šli i fandit na můj závod, to jsem nečekal. Zázemí bylo super, byl tam meloun, voda, dokonce i olivy pro všechny závodníky. Závod pořádal Kondiční spolek Evy Pláničkové, bylo to výborně organizovaný, pěkná akce.

Hlavní závod odstartoval ve 14:03 hodin, dobrý oběd už byl skoro strávený 🙂 Na startu se sešla pořádná konkurence, co si vybavuju Petr Hošna, Alois Kuna, Tomáš Chlup, Jaromír Habara, Valerie Soukupová a spousta mladých co neznám. Bylo nás tam tak kolem 40 lidí. Start byl docela komický, většina běžců nevěděla kudy se má běžet, takže se na tom klikatým hřišti plným odboček dav asi dvakrát rozdělil, část běžela rovně, část zatočila, pak se to sbíhalo zpátky, zase špatně odbočeno a pak už konečně dav zachytil správný směr kolem rybníka Jordán po měkké stezce a závodilo se. Co jsem viděl, tak Petr Hošna běžel na čele a vzdaloval se, já byl tak kolem desátého místa, už na druhým kilometru krize, pár lidí šlo přede mě, Tomáš Chlup v seběhu stíhal ještě povídat a předbíhal mě i Jarda Loos, kterýho jsem před sebou doposud nikdy neviděl, navíc mluvil jako když si to jen vyklusává pohodička, za to já jsem byl na infarkt 🙁 Říkám si to bude dneska propadák! Trasa vedla pak po silnici, částečně po chodníku, chvíli jsem se vezl za Jardou, krize naštěstí odezněla a začal jsem se pomalu posouvat dopředu. Kilometr před cílem už jsem měl před sebou velkou mezeru, předemnou běžel Jaromír Habara a nějaký klučík (zezadu vypadal tak na 15 let), nějak jsme to už doběhli, za mnou byl taky docela odstup a pak tam dobíhal jeden za druhým. Odhadem jsem doběhnul tak na 11. místě, výsledky doplním.

vysl-jordan010718

Čas 18:53 beru, je to tempo 3:45/km, průměrná TF 171 (nějak málo dobrý), pocitově to bylo na krev. S výkonem jsem spokojený, určitě by to bylo lepší, kdybych běhal více krátkých závodů, chybí rychlost. A taky ty zmatky po startu pár vteřinek to stálo. Kluky už asi na žádný závody nedostanu, ale mě se ten závod fakt líbil. Jen doufám že to chladné počasí nebude mít následky, hlavně kluci aby byly v pohodě na léto. No a kdo si tyhle moje pozávodní slinty dočetl až sem, tak je borec, nějak jsem se rozepsal, před psaním jsem v kině vypil asi třičtvrtě litru koly, takže usnu asi tak ve 4 ráno, to je teprve 22:43 končím 🙂 Je mi fajn je mi fajn je mi fajn.

Závodní analýza, ano běžel jsem 1. km, i 2. km, 3. jakbysmet, 4. taky jsem běžel a 5. taky, kdo by to čekal

Když mám tu dlouhou noc, provedu analýzu za červen 2018. Za červen zapisuju 252 km běh + 193 km cyklistika. Celkově dost dobrý měsíc! Na to že kašlu na objemy a soustředím se na to, abych střídal lehké/těžké dny povedený cyklus. Výkony na závodech mě uspokojujou. Jen toho stresu je více než zdrávo, už nutně potřebuju dovolenou!

Za týden 5x běh 62 km, 3x kolo 65 km, 2x posilování
Celkem 9,5 hod. aktivit

Ještě zhodnocení týdne: Z uběhnutých 62 km bylo cca 20 km v tempu, převýšení taky dobrý. Místo nedělního dlouhého běhu závod 5 km, dlouhý běh dám v pondělí. Povedený týden.

4. TÝDEN

Pořád nevím jaký maraton zkusím na podzim, tréninkově uvažuju o akcích 14.7. Sezi Run 12 km, 21.7. Hodinovka ČB, 11.8. Reuter Run 12 km, 8.9. Běh kolem Světa. Daří se mi trénovat docela kvalitně a nevím jestli to je zrovna dobrý nápad se takhle honit po celý rok. Tenhle týden budu více odpočívat.

po – dlouhý běh 60 min.volně + 39. min.stupňovaně (8 km v tempu 5:09 – 4:18) + výklus, celkem 20 km …nohy jsem měl dost rozbitý ze včerejšího závodu, takže jsem toho využil v delším běhu, aby se taky zapojily jiné svaly
út – kolo s klukama z práce 44 km, 3 pivka
st – VOLNO
čt – klus + 6×100 + 1×500, večer odlet do Bulharska k moři
pá – VOLNO, dovolená, vodní pólo v bazénu 🙂
so – VOLNO
ne – delší běh 15 km v Pomorie, podél moře
+ plavání

Za týden asi nemá smysl psát kolik čeho, volnější týden na dovolené.