Menu

JAK BĚHAT: Došlap na patu, špičku nebo celou nohu ?

doslap_na_patu

Po cca 6 letech běhání už jsem vystřídal asi 10 párů bot a pořád se opakuje stejná vada a sice – sešlapaná pata u bot. Po shlédnutí fotek z posledního závodu už je mi jasné proč. Ačkoliv jsem si myslel, jak správně došlapuju na celou nohu, určitě tomu není tak po celou dobu, zřejmě při únavě došlapuju na patu. Největší opotřebení má pata na levé botě.

Tréninkový plán na půlmaraton pod 2 hodiny

cvicko_mikrocykly

Chystáte se na svůj první půlmaraton a nevíte za kolik ho asi tak můžete zaběhnout ? Mrkněte se, jak jsem začínal před 4 rokama. Tento plán je kopií tréninkového deníku na můj první RunCzech 1/2maraton České Budějovice 8. června 2013. Co si pamatuju, tak tenkrát bylo při závodě děsný vedro (jako každý rok) i přes to, že se startuje až v 19 hodin večer.

Monitoring tepové frekvence

tf_kamenak_strava

Nejdříve trochu teorie. V metodě monitoringu tepové frekvence se výkonnost běžce rozděluje na pět zón – aktivní regenerace, základní vytrvalost, tempová vytrvalost, speciální vytrvalost a rychlostní vytrvalost. Každá z těchto zón má určené specifické rozmezí tepové frekvence (v procentech maximální tepové frekvence) pro trénink.

Trénink na maraton

20150503_IMG_0315_085622

V tomto článku se pokusím sepsat můj tréninkový plán na období podzim 2015 a zima 2016 s cílem zaběhnout na jaře 2016 maraton za 2:55. Trénuju podle knihy Hansonova metoda maratonu. Autorem této metody jsou bratři Kevin a Keith Hansonovi. Metoda je určena všem běžcům (i začátečníkům, to jsem já). Základním prvkem je kumulativní únava, tento přístup k tréninku vyučoval již dříve proslulý trenér Arthur Lydiard. U dlouhých běhů tato metoda klade důraz na kvalitu,

Jak si zlepšit zdraví a zdravě jíst

Když jsem začínal s běháním před 3 lety, tak jsem měl téměř celoročně rýmičku a cca 3-5x za rok jsem měl nějaké příznaky nachlazení nebo virózy. Býval jsem unavený, protivný a bez energie. Přečetl jsem spoustu knih a všude se píše to samé. Pravidelně cvičte a jezte zdravě. Ale co to znamená zdravě jíst ?

Jak získat závislost na běhu

Když jsem před 2 lety začal běhat, měl jsem o 20 kg více a nedokázal jsem v kuse uběhnout více než 500 metrů. Začátky byly krutý. Moje kondice byla mizerná a bylo to způsobené sedavým zaměstnáním a minimálním pohybem 2 roky nazpátek. Již po pár dnech a pravidelném běhání 2-3x týdně se dostavila změna v myšlení a začalo mě to neskutečně bavit. Moje váha šla rychle dolu. K běhu jsem přidal i zdravou výživu a přestal jsem jíst sladké,

Běh a inspirace pro běhání

Běh

Začněte pravidelně běhat v jakémkoliv věku. Běhat se dá také po celý rok. Pro běh venku neexistuje špatné počasí, pouze špatné oblečení. Běh vyplavuje endorfiny do mozku a způsobuje dobrou náladu a pocity štěstí.